آفتاب
اقتدار روس‌ها شكسته شد؛

آزادكاران جوان ايران قهرمان جهان شدند/ شاگردان محمد طلايي گل كاشتند

آزادكاران جوان ايران قهرمان جهان شدند/ شاگردان محمد طلايي گل كاشتند

تیم كشتي آزادجوانان ايران به سرمربيگري محمد طلايي موفق شد، پس از سالها اقتدار روسها در عرصه جهاني را پايان داده و عنوان قهرمانی رقابتهای جهاني 2014 کرواسی را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاري مهر، تيم كشتي آزاد جوانان ايران در حالي به عنوان قهرماني زودهنگام رقابتهاي جهاني 2014 كرواسي معرفي شدند كه امشب دو فيناليست و يك نماينده در رده بندي دارند. ضمن اينكه حسن یزدانی در نخستين فينال امشب در وزن 66 کیلوگرم موفق شد با شكست حريف آمريكايي به مدال طلا برسد و تيم ايران را با احتساب امتيازات روز گذشته و امشب، قهرمان جهان كند.

يزداني در دور اول جیون بالفور از کانادا را 10 بر صفر مغلوب کرد و در دور با نتیجه 11 بر صفر زی پینگ لین از چین را شکست داد. وي در دور بعد الیاس ژومای از ازبکستان را 12بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد كه در این مرحله نيز رسول آرسان علی اف از روسیه را با نتیجه 8 بر 4 (ضربه فنی) در هم شکست داد و فيناليست شد. يزداني در دیدار فینال هم توانست آرون پیکو، پدیده جدید کشتی آمریکا را 7 بر 2 شکست دهد و صاحب گردن آویز طلا شود.

تیم ایران با احتساب امتیازات بدست آمده، قهرمان زود هنگام این رقابتها شد و پس از سال ها با شکست اقتدار روس ها، مقتدرانه قهرمان جهان شد.
 

کد N437394

وبگردی