آفتاب

هیلاری کلینتون: ایران حق غنی سازی ندارد

هیلاری کلینتون: ایران حق غنی سازی ندارد

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت من همواره در اردوگاه کسانی بوده ام که مخالف حق غنی سازی برای ایران بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگویی با نشریه آتلانتیک آمریکا گفت: من همیشه در اردوگاه کسانی بوده‌ام که می‌گفتند ایران حق غنی‌سازی ندارد.

کلینتون در ادامه افزود: من دیگرسر میز مذاکره نیستم، اما فکر می‌کنم مهم است که سیگنالی روشن به همه کسانی که آنجا هستند بفرستیم تا بدانند اگر محدودیت‌های روشنی برای ایران در نظر گرفته نشود، هیچ توافقی وجود نخواهدداشت. پیش فرض این است که هیچ غنی‌سازی نباید وجود داشته باشد.

وی همچنین گفت: جایگزین احتمالی هم باید این باشد که غنی‌سازی آنقدر محدود باشد که امکان گریز برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

کلینتون با اشاره به مذاکرات هسته ای جاری بین ایران و گروه 1+5 گفت: ایران مواضعی  حداکثری در پیش گرفته است و برخی هم در کنگره ما موضع متقابلی گرفته و می‌گویند نباید هیچ غنی‌سازی‌ای وجود داشته باشد. فکر می‌کنم دریک مذاکره، باید بدانیم  که طرف مقابل به چه قیمت حاضر است موضع خود را تغییر دهد.

وی مدعی شد: فکر می‌کنم الان در تهران بحث‌های داغی در رابطه با اینکه آن‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند تا تحریم‌ها کاهش یابد، در جریان است.

کلینتون در مورد موضع برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل در خصوص فعالیت هسته ای ایران گفت نباید هیچ غنی‌سازی در ایران صورت بگیرد، این موضعی غیرواقع‌بینانه نیست. فکر می‌کنم مهم است که حواس آن‌ها به این موضع باشد.

 

کد N437363

وبگردی