آفتاب

آقا محمدی: تغییر مدل برنامه ریزی برای اجرای سیاست های کلان ضروری است

آقا محمدی: تغییر مدل برنامه ریزی برای اجرای سیاست های کلان ضروری است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون علمی راهبردی سند چشم انداز دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به دلیل نبود چارچوبی برای تنظیم سیاست ها، برای اجرای سیاست های کلی قطعاً مشکلاتی وجود دارد گفت: با هم اندیشی می توان به یک نظر واحد رسید و مهمترین و اساسی ترین کار یعنی پیش فرض های مقام معظم رهبری در اجرای سیاست های کلی را شکل داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام،علی آقا محمدی روز یکشنبه درنخستین نشست هم اندیشی نظارت برحسن اجرای سیاست های کلی نظام اظهار داشت:در وهله اول باید موضوعات را در سطح مجمع بازکنیم و بتدریج به توافق نهایی برسیم و برای این کار نمی توان به تک تک سیاست ها پرداخت و باید سیاست های همسو را عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: به همین جهت باید یک سیستم مرتبط با هم داشته باشیم و باید همه کمیسیون ها سیاست ها را به طور یکسان جلو ببرند و از سی و سه سیاست کلی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده هر کدام که می شود منسجم کرد را ادغام کنیم.

رییس کمیسیون علمی راهبردی سند چشم انداز دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجلس و دولت با هم تفاوت هایی دارند، گفت: وقتی لایحه ای به دولت می رود، آنها از دید خود بحث می کنند در صورتی که باید یک رویکرد منسجم وجود داشته باشد، به طور مثال در قانون حذف بهره از سیستم بانکی شکل حقوقی کار درست شده اما وقتی فرمول را حساب می کنند سود تا 28 درصد محاسبه می شود.

اقا محمدی ادامه داد: این نشان دهنده آن است که سیاست ها جدید می شود اما مدل برنامه ریزی عوض نمی شود و همان چارچوب قبلی اجرا می شود و این موضوع نیاز به هم اندیشی بیشتری دارد.

سیام*9254**1856
کد N437347

وبگردی