آفتاب

پیگیری علت سقوط ایران 140 و تحرکات داعش در کمیسیون امنیت ملی مجلس

پیگیری علت سقوط ایران 140 و تحرکات داعش در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی موضوع سقوط هواپیمای ایران 140 و تحرکات داعش در عراق در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که در ابتدای جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، موضوع سقوط هواپیمای مسافربری ایران 140 مطرح شد گفت:‌ رییس کمیسیون با اظهار تاسف از این حادثه اعلام کرد که حتما این موضوع از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری شود و کمیسیون امنیت ملی هم تا روشن شدن جوانب موضوع آن را پیگیری خواهد کرد. گرچه به طور تخصصی کمیسیون‌های مربوطه پیگیر این موضوع هستند.

او با بیان این که تحولات عراق و تحرکات گروهک تروریستی داعش از دیگر موضوعات مطرح در جلسه امروز کمیسیون بود گفت: مسوولانی از دستگاه‌های امنیتی و نظامی جهت بررسی این موضوع در کمیسیون حضور داشته‌اند و نوع تحرکات این گروهک تروریستی و اقدامات آن‌ها در عراق مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که این گروه جرات نمی‌کند به سمت ایران بیاید و از سویی سیستم دفاعی و امنیتی کشور تا این اندازه اقتدار دارد که کوچک‌ترین تحرکات را تحت نظر داشته و در نطفه خفه می‌کند. اما به هر حال عملیات این گروه تروریستی و اقدامات آن‌ها باید مورد توجه باشد و دولت عراق و اقلیم کردستان هم باید در این زمینه فعالیت‌هایی را داشته باشد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در جلسه عصر امروز کمیسیون مطرح شد که آمریکایی‌ها فقط ژست مقابله با داعش را می‌گیرند و به هیچ عنوان قصد مقابله با داعش را ندارند بنابراین آن‌ها دنبال مقابله با گروه تروریستی داعش نیستند و این کشورهای منطقه هستند که باید در این خصوص تدارک لازم را ببینند.

انتهای پیام

کد N437298

وبگردی