آفتاب

شعار ˈاسراییل را بایکوت کنیمˈ روی دیوارهای رم

شعار ˈاسراییل را بایکوت کنیمˈ روی دیوارهای رم

رم - ایرنا - در پی تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و سکوت معنی دار رسانه های غربی، اعلامیه های ضد صهیونیستی در دفاع از فلسطین با عنوان ˈاسراییل را بایکوت کنیمˈ روی برخی دیوارهای پایتخت ایتالیا چسبانده شد.

به گزارش ایرنا، اعلامیه های ضد صهیونیستی بر روی دیوارهای شهر رم و در مجاورت فعالیت های تجاری یهودیان با مضامین ضد اسراییلی و در دفاع از مردم غزه چسبانده شد که بلافاصله توسط شهرداری جمع آوری شد.

در این اعلامیه ها ضمن دعوت از پایتخت نشینان ایتالیایی جهت بایکوت محصولات و تولیدات رژیم صهیونیستی، فهرستی متشکل از 50 فعالیت تجاری یهودی در شهر رم منتشر و از مردم خواسته شده تا از آنها خرید نکنند.

دراین اعلامیه آمده است: اسراییل را بایکوت و کمک به جلوگیری از کشتار مردم فلسطین کنیم، باید تمام تولیدات و محصولات اسراییلی را بایکوت کرد.

این در حالی که ˈاینیاتزیو مارینوˈ شهردار رم این اقدام را غیر قابل قبول خواند و گفت: این یک سیلی به کرامت و ارزش های رم و شهروندان رم و باید عاملان این اقدام وخیم را دستگیر و به شدت محکوم کرد.

رسانه های ایتالیایی از عاملان انتشار این اعلامیه ها به عنوان گروه های افراطی راست گرا و نزدیک به محافل فاشیستی یاد می کنند.

گفتنی است که نیروهای ضدتروریسم ایتالیا نیز در حال تحقیق برای پیدا کردن عاملان این اقدام ضد اسراییلی هستند.

دو هفته پیش نیز در اقدامی مشابه ، بر روی برخی از دیوارهای شهر رم علامت صلیب شکسته و اعلامیه های ضد صهیونیستی چسبانده شده بود.

وبلاگ ایتالیایی ˈشکست روزنامه نگاریˈ نیز اخیرا از رسانه های غربی مبنی بر بی توجهی به جنایات رژیم صهیونیستی بشدت انتقاد کرد و نوشت: دولت های غربی از جنایات جنگی اسراییل چشم پوشی می کنند اما ملت های غرب این سهل انگاری دولت ها را نمی پذیرند و هزاران نفر در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، آمریکای جنوبی، لندن، پاریس، آلمان ، دوبلین و حتی تل اویو وارد میادین شده و علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات می کنند.

این وبلاگ افزود: اسراییل به راحتی هر از گاهی به مردم و ساختارهای غیرنظامی غزه حمله کرده و آنها را نابود می کند. اسراییل در حملات علیه مردم غزه تاکنون بیش از 2 هزار فلسطینی را کشته که شمار زیادی از آنان را کودکان و زنان تشکیل می دهند. پس داوران اخلاقی جهان چرا هیچ توجهی به این جنایات جنگی علیه بشریت نمی کنند.

بر اساس این گزارش، رسانه های ایتالیایی از بدو آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، با انتشار اخبار یکطرفه و به نفع صهیونیست ها، به نوعی حماس و مقاومت فلسطین را عامل اصلی جنگ معرفی می کنند، اما مردم بیدار این کشور با برگزاری تظاهرات در دفاع از حقوق فلسطینیان و مردم بی دفاع غزه در شهرهای مختلف وارد میدان شده و علیه جنایات رژیم صهیونیستی شعار می دهند.

در تهاجم صهیونیست ها به نوار غزه حدود 2 هزار فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی و آواره شده اند.

اروپام **1461**1010
کد N437282

وبگردی