آفتاب
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نقش آمریکا در ایجاد بحران در خاورمیانه غیر قابل انکار است

نقش آمریکا در ایجاد بحران در خاورمیانه غیر قابل انکار است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش اقدامات تروریستی در منطقه، نقش آمریکا در ایجاد بحران در خاورمیانه را غیرقابل انکار دانست و گفت: اشتباه راهبردی غرب در حمایت از تروریستها در سوریه باعث وقوع تحولات تروریستی در عراق و لبنان شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علاء الدین بروجردی عصر یکشنبه در دیدار جداگانه با گریداس سیساس نایب رییس مجلس لیتوانی و مجیسلواس زاسچیورینسکاس رییس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی – ایران و هیات همراه با تاکید بر اهمیت تبادل هیات های سیاسی و پارلمانی میان ایران و لیتوانی اظهارکرد: گسترش مناسبات پارلمانی نقش بسزایی در توسعه ارتباطات و همکاری کشورها دارد.

وی افزود: دیپلماسی پارلمانی عاملی مهم در تعمیق روابط در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و صنعتی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشتار مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: هیچ واقعه ای در نیم قرن اخیر به اندازه کشتار کودکان غزه توسط رژیم صهیونیستی قلب مردم جهان را جریحه دار نکرده است.

بروجردی خاطرنشان کرد: حمایت های تاسف بار امریکا از رژیم صهیونیستی و عمل نکردن سازمان ملل به وظایف خود باعث تداوم کشتار مردم مظلوم غزه توسط این رژیم خونخوار شده است.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از فرصت های موجود برای گسترش همکاری های دوجانبه و منطقه ای ایران و لیتوانی تاکید کرد.

آلگریداس سیساس نائب رئیس مجلس لیتوانی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: فرصت سفر به ایران موجب آشنایی نزدیک با واقعیتهای جامعه ایرانی و فهم اخبار مغرضانه دروغینی است که در غرب علیه جمهوری اسلامی جریان دارد و دربازگشت به کشورم این حقایق را برای مردم لیتوانی بازگو می کنم.

وی افزود: دولت و مجلس لیتوانی از روند توسعه مناسبات با ایران در عرصه های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی استقبال می کند.

مجیسلواس زاسچیورینسکاس رییس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی و ایرانگ نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ارتباطات پارلمانی گفت: گسترش همکاریهای دو کشور در عرصه های مختلف در گرو آشنایی هرچه بیشتر نمایندگان دو ملت است.

وی در پایان این دیدار خواستار افزایش مشورت و رایزنی میان مسئولان دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه ای و جهانی شد.

سیام*9254**1449
کد N437271

وبگردی