آفتاب

ادامه بررسی افزایش 20 نماینده به نمایندگان مجلس در کمیسون شوراها

ادامه بررسی افزایش 20 نماینده به نمایندگان مجلس در کمیسون شوراها

ادامه بررسی افزایش 20 نماینده به تعداد نمایندگان کشور و اصلاح جداول حوزه های انتخابیه در دستور کار امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قرارگرفت.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول حوزه انتخابیه کشور از جمله طرح‌های مهم و حساس مجلس در دوره نهم به شمار می رود که کمیسیون با تشکیل کمیته‌های تخصصی کوشیده است تا با تدوین شاخصهای واقع‌بینانه شرایطی فراهم آورد که علاوه بر اصلاح جداول حوزه انتخابیه، صرفه و صلاح مردم شریف در مناطق مختلف، به خصوص مناطق محروم دیده شود.

رئیس کمیسیون شورا و امور داخلی کشور با اشاره به شاخص‌های موجود گفت: طبق نظر کمیسیون مقرر شده تا عوامل سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و قومی در کنار عوامل جمعیتی و مساحت مورد نظر قرار گیرند.

وی درباره دیگر مصوبات جلسه امروز گفت: طبق نظر کمیسیون وضعیت افزایش نمایندگان در استانهای کرمانشاه‌، فارس و آذربایجان شرقی و یزد بررسی و مقرر شد به هر کدام از این استان‌ها یک نماینده مستقل تعلق بگیرد.

همچنین مقرر شد تا اعضای کمیسیون در آینده‌ای نزدیک به استان یزد مراجعه و با اعضای شوراهای شهر و روستا و مردم شریف یزد و روستاهای تابعه دیدار داشته باشند.

انتهای پیام

کد N437173

وبگردی