آفتاب
عضو کمیسیون عمران در گفتگو با مهر:

چهار تجربه سقوط ایران 140/ کارشناسان خواستار نصب موتورهای قدرتمند تری بودند

چهار تجربه سقوط ایران 140/  کارشناسان خواستار نصب موتورهای قدرتمند تری بودند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه بررسی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: این نوع هواپیما تاکنون چهار مورد تجربه سقوط داشته و کارشناسان خواستار نصب موتورهای قوی تری بر آن بوده اند، ایران 140 هنوز استانداردهای خارجی را دریافت نکرده و در شرف اقدام برای کسب این استانداردها بوده است.

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص جلسه امروز کمیسیون عمران برای بررسی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایران 140 گفت: این نشست با حضور معاونت پارلمانی وزارت راه و شهرسازی و کارشناسان حوزه حمل و نقل هوایی برگزار شد و مقرر شد سه شنبه هفته جاری در راستای بررسی دقیق حادثه از سازمان هواپیمایی کشور بازدید داشته و جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه و شرکت سازنده هواپیما داشته باشیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هواپیما ایران 140 در شهرستان های مختلف پرواز می کرده و چندین سال است که در ناوگان هوایی کشور قرار گرفته است؛ البته در ابتدا هم در مورد موتور این هواپیما شک و تردیدهای بسیاری وجود داشت و کارشناسان خواستار نصب موتور مدل 7 روی این هواپیما بودند در حالی که موتور مدل 3 روی این هواپیماها نصب شد.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: این نوع هواپیما تاکنون چهار تجربه سقوط داشته که سه تجربه آن در ایران اتفاق افتاده و در شهرهای اراک، اصفهان و امروز هم در تهران سقوط کرده است. این نوع هواپیما یک بار هم در کشور اوکراین سقوط کرده بود.

خسروی اظهار داشت: سپاهان ایر سرباز و تعداد محدودی مسافر جا به جا می کرد.

خسروی افزود: این هواپیماها دارای موتور توربوپراپ هستند که برای حمل و نقل بار و مسافر در مسیرهای کوتاه مناسب و به صرفه می باشند زیرا استفاده از هواپیما بوئینگ برای مسافت های کوتاه هزینه بر است و باید این نوع هواپیما در مسیرهای طولانی استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید اشکالات این طیف هواپیما برطرف شده و بعد در ناوگان حمل و نقل قرار گیرند تا زمانی که مجوزهای نهایی برای استفاده از این نوع هواپیما گرفته نشده نباید در ناوگان هواپیمایی قرار گیرند.

خسروی تصریح کرد: هواپیما ایران 140 استانداردهای داخلی را برای پرواز دریافت کرده بود اما هنوز استانداردهای خارجی را دریافت نکرده و در شرف اقدام برای کسب استانداردهای خارجی است.

 

 

کد N437115

وبگردی