آفتاب
تازه ترین تحولات عراق؛

حمله خمپاره‌ای به سامرا/ آزادی منطقه الکویر/ ورود فابیوس به اربیل

حمله خمپاره‌ای به سامرا/ آزادی منطقه الکویر/ ورود فابیوس به اربیل

در تازه‌ترین تحولات میدانی عراق و در پی حمله جنگنده‌های آمریکایی به دو هدف در شمال این کشور، نیروهای کرد توانستند منطقه الکویر را از تروریست‌های داعش باز پس بگیرند؛ در حمله خمپاره‌ای به سامرا نیز سه تن از محافظان حرم امام هادی(ع) شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، جنگنده‌های آمریکایی با بمباران مناطقی در شمال عراق که گمان می‌رود محل تجمع شبه‌نظامیان تندرو و تروریست‌های داعش بوده باشد، به نیروهای پیشمرگ این امکان را دادند که برخی مناطق از دست رفته را بار دیگر به تصرف درآورند.

در پی این حملات پیشمرگ‌ها به منطقه الکویر که چندی پیش به دست تروریست‌های داعش افتاده بود وارد شدند و کنترل این منطقه را بار دیگر به دست گرفتند.

همچنین منابع دولتی عراق اعلام کردند که ارتش این کشور موفق شده است شهر مقدادیه در استان دیالی را به طور کامل از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کند.

در اقدامی دیگر، شهر سامرا هدف حمله خمپاره تروریست‌های داعش قرار گرفت که به دنبال آن سه تن از نیروهای دفاع مردمی که برای حمایت از مرقد امام هادی به این شهر رفته‌اند زخمی شدند.

در تحولات سیاسی عراق نیز لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه ظهر امروز (یکشنبه) وارد اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شد تا با مسئولان این منطقه در خصوص تحولات جاری در این کشور بحث و رایزنی کند.

گمان می‌رود مساله ارسال کمک نظامی فرانسه برای پیشمرگ‌های کرد یکی از موارد اصلی بحث میان فابیوس و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق باشد.

انتهای پیام

کد N436949

وبگردی