آفتاب

کاراته کاهای ایران 13 مدال طلا آسیا را کسب کردند

کاراته کاهای ایران 13 مدال طلا آسیا را کسب کردند

کوالالامپور - ایرنا - تیم کاراته دختران و پسران نوجوان و جوان زیر 21 سال ایران در رقابت های آسیایی کوالالامپور مالزی با کسب 13 مدال طلا، پنج مدال نقره و شش مدال برنز به کار خود پایان داد و قهرمان این دوره از رقابت ها شد.

به گزارش ایرنا، تیم کاراته ایران عصر روز یکشنبه نیز موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره دیگر شد تا مقتدرانه در جایگاه نخست آسیا قرار گیرد و ژاپن با کسب هشت مدال طلا دوم شد.

در ادامه این رقابت ها عصر روز یکشنبه در ورزشگاه بدمینتون چراس شهر کوالالامپور ˈعلی گلشنˈ در وزن به اضافه 78 کیلوگرم و در بخش کومیته با حریف عراقی خود یک بر یک مساوی کرد که با رای داوران برنده اعلام شد و در مبارزه دوم چهار بر یک حریف قزاق را از پیش رو برداشت.

وی در دیدار پایانی حریف عربستانی را با نتیجه هشت بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

ˈبهنوش نجفیˈ کاراته کا تیم ایران در بخش دختران و در وزن به اضافه 60 کیلوگرم نیز با شکست فینالیستی از کشور میزبان به مدال طلا رسید.

وی در دیدار نخست یک بر صفر حریف ویتنامی را شکست داد و با نتیجه چهار بر سه حریفی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به دیدار پایانی راه یافت.

نجفی در دیدار پایانی مقابل حریفی از تیم کشور میزبان قرار گرفت که این رقابت در پایان با نتیجه یک بر یک پایان یافت اما با رای داوران کاراته کا ایران برنده میدان شد و گردن آویز طلا را بر گردن آویخت.

ˈمهتاب اسماعیلیˈ کاراته کا تیم ایران در بخش کومیته دختران و در وزن منهای 60 کیلوگرم نیز صاحب مدال نقره شد.

وی در دیدار نخست هشت بر صفر حریف هندی را شکست داد و با نتیجه پنج بر صفر حریفی از کشور میزبان را از پیش رو برداشت و به دیدار پایانی راه یافت.

اسماعیلی در فینال مقابل حریف قزاق قرار گرفت و با قبول شکست مقابل این کاراته کا در بخش کومیته دختران به مدال نقره دست یافت.

تیم کاراته نوجوانان و جوانان ایران صبخ امروز نیز موفق به کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز شده بود.

تیم نوجوانان و جوانان ایران پیش از این نیز قهرمانی آسیا را تجربه کرده بود، اما این برای نخستین بار است که این تیم با کسب 13 مدال طلا قهرمان آسیا می شود.

آساق**1611
کد N436886

وبگردی