آفتاب

ادامه درگیری ها درشرق اوکراین با وجود آمادگی جدایی طلبان برای آتش بس

ادامه درگیری ها درشرق اوکراین با وجود آمادگی جدایی طلبان برای آتش بس

تهران-ایرنا- درگیری در شهر شرقی دونتسک اوکراین روز یکشنبه بین نیروهای دولت این کشور و جدایی طلبان طرفدار روسیه یک کشته و 10 زخمی برجای گذاشت در حالیکه جدایی طلبان روز گذشته آمادگی خود را برای آتش بس اعلام کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از دونتسک، ˈماکسیم رووینسکیˈ سخنگوی شورای شهر دونتسک گفت: درگیری ها که از بامداد یکشنبه آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش ،ساکنان محلی و خبرنگار این خبرگزاری صدای 25 انفجار را طی نزدیک به 30 دقیقه در مرکز شهر دونتسک شنیده اند، دست کم 300 هزار نفر از یک میلیون نفر ساکنان این شهر را به دلیل تشدید تنش ها بین نیروهای دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه ترک کرده اند.

ˈالکساندر زاخارچنکوˈ نخست وزیر جمهوری خود خوانده خلق دونتسک در بیانیه ای با اشاره به منطقه ای در شرق اوکراین که در آن عملیات نظامی جریان دارد، گفت :ما آماده آتش بس برای جلوگیری از تکثیر فاجعه انسانی در دونباس هستیم.

مقام های اوکراین گفته اند که آماده پذیرش آتش بس هستند، مشروط بر این که شورشیان سلاح خود را زمین بگذارند .

وی هشدار داد دونتسک منطقه صنعتی مهم و مرکز مقاومت جدایی خواهان با کمبود مواد غذایی، آب و برق روبرو شده ولی در عین حال تاکید کرد جدایی خواهان آماده دفاع از این شهر و جمعیت حدود یک میلیون نفری آن هستند.

اروپام**9157 **1010
کد N436872

وبگردی