آفتاب
یک نوجوان سیاه پوست دیگر در آمریکا کشته شد/

خشونت پلیس آمریکا ایالت میسوری را به هم ریخت

خشونت پلیس آمریکا ایالت میسوری را به هم ریخت

کشته شدن یک نوجوان 18 ساله بدست نیروهای پلیس آمریکا در ایالت میسوری، مناطق مختلف این ایالت را به هم ریخت بطوریکه تا ساعات ابتدایی صبح امروز یکشنبه، خیابان های منطقه فرگوسن در این ایالت مملو از نیروهای پلیس بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالیکه مردم امریکا هنوز حادثه قتل "تریوان مارتین" نوجوان سیاه پوست بدست یک افسر پلیس و سپس تبرئه این پلیس را از یاد نبرده اند روز گذشته یک نوجوان سیاه پوست دیگر در ایالت میسوری به دست پلیس کشته شد.

الجزیره در گزارش این خبر می نویسد: پس از کشته شدن این نوجوان که در حومه بخش سنت لوئیز شهر فرگوسن رخ داد، خیایان های این منطقه صحنه تظاهرات مردم علیه نیروهای پلیس بود بطوریکه حتی برخی از مردم فریاد می زدنند "پلیس ها را بکشید".

با این حال تا کنون گزارشی در مورد خشونت و یا زخمی شدن کسی در جریان این اعتراضات منتشر نشده است. اعتراضات مردم میسوری به کشته شدن این نوجوان تا ساعات پایانی شب ادامه داشت و پلیس میسوری برای برقراری امنیت و آرامش مجبور به کمک گرفتن از نیروهای دخیره شد و تا ساعات ابتدایی صبح امروز خیایان های فرگوسن مملو از نیروهای پلیس بود.

این وضعیت در حالی است که کمتر از یک ماه قبل نیز در نیویورک یک مرد سیاه پوست به دست نیروهای پلیس کشته شده بود ولی تا کنون از محاکمه عاملان قتل وی خبری نشده است.

کشته شدن افراد سیاه پوست در آمریکا به گونه ای است که معمولا پلیسی که مقتول را به قتل رسانده از این اتهام تبرئه می شود. در جریان محاکمه قاتل تریوان مارتین وضعیت به گونه ای پیش رفت که حتی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، نیز لب به انتقاد از سیستم قضایی این کشور گشود و گفت: مطمئنم اگر فرد کشته شده یک سفید پوست بود وضعیت به گونه دیگری پیش می رفت.

کد N436847

وبگردی