آفتاب

اعضای القاعده به داعش می‌پیوندند

اعضای القاعده به داعش می‌پیوندند

شبه‌نظامیان گروه‌های منشعب از القاعده افراد خود را برای پیوستن به گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) رها کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یکی از مقام‌های آگاه به داده‌های اطلاعاتی محرمانه نوشت: گروه‌های کوچک از وابسته‌های القاعده به داعش روی برده‌اند و این مشکل احتمالا به یک مساله بسیار جدی بدل می‌شود چرا که تروریست‌های داعش همچنان در حال گسترش مناطق تحت نفوذ خود در عراق و بخش‌هایی از سوریه هستند.

این روزنامه در ادامه نوشت: پیوستن اعضای گروه‌های منشعب از القاعده به داعش، باعث تقویت این گروه شده است. این افراد از القاعده در شبه جزیره عرب و القاعده در حزب اسلامی به داعش می‌پیوندند.

یکی از مقام‌های ارشد در مقابله با تروریسم در آمریکا گفت: تعداد شبه نظامیانی که طی ماه‌های اخیر به داعش پیوسته‌اند، رو به افزایش است. همچنین شبه نظامیانی از گروه‌هایی در لیبی و سایر مناطق نیز که رسما بخشی از القاعده نیستند به داعش پیوستند.

ماه گذشته میلادی، "تحریک خلافت" مستقر در پاکستان که اولین گروه منشعب از القاعده در جنوب آسیاست، رسما اعلام کرد که به داعش پیوسته است.

داعش گروهی جدا شده از القاعده محسوب می‌شود اما القاعده خود را از آن مجزا می‌کند و علت آن هم فقدان کار گروهی و اقدامات وحشیانه است.

انتهای پیام

کد N436796

وبگردی