آفتاب
نماینده ائتلاف دولت قانون:

آمریکایی ها اربیل را خط قرمز می دانند/واشنگتن در سیاستهای دوگانه خود تجدید نظر کند

آمریکایی ها اربیل را خط قرمز می دانند/واشنگتن در سیاستهای دوگانه خود تجدید نظر کند

یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون با اشاره به تحرکات آمریکایی ها علیه داعش پس از نزدیک شدن به اقلیم کردستان از سیاستهای واشنگتن و دوگانگی آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، عالیه نصیف نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون گفت: آمریکا با ملت عراق برخورد دوگانه ای دارد زیرا با توجه به اینکه از مدتی قبل طیف های مختلف عراقی در معرض تهدیدات داعش قرار دارند اما اقدامی از سوی آمریکا صورت نگرفت و تنها زمانی که داعش اربیل را تهدید کرد آمریکا واکنش نشان داد.

وی افزود:ما هنگامی که سربازان عراقی در مناطق مختلف صلاح الدین کشته می شدند، هزاران خانواده موصلی آواره می شدند، بغداد و استانهای جنوبی در معرض انفجار بودند امیدوار به تحرک آمریکا بودیم اما وجدان آمریکایی ها زمانی بیدار شد که داعشی ها به اربیل نزدیک شدند.

عالیه نصیف بیان کرد: تحرک آمریکایی ها حاوی این پیام برای داعشی ها بود که اربیل خط قرمز است اما بقیه عراق مهم نیست این برخورد دوگانه از سوی ملت عراق مردود و مغایر با قوانین و منشورهای بین المللی است. آمریکا باید در سیاستهای خود در قبال ملتهای دنیا تجدید نظر کند زیرا این سیاستها در ایجاد کراهت و نفرت ملتها در کشورهای خاورمیانه نقش داشته است.

کد N436775

وبگردی