آفتاب

روسیه 5 سرباز اوکراینی بازداشت شده را آزاد کرد

روسیه 5 سرباز اوکراینی بازداشت شده را آزاد کرد

تهران- ایرنا- یک مقام مطلع روسیه گفت پنج سرباز اوکراینی را که بعد از عبور از مرز دستگیر شده بودند، آزاد کرده و به واحد نظامی خود در شرق این کشور تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، این پنج نفر از جمله 300 سرباز اوکراینی بودند که روز دوشنبه گذشته (13 مرداد/ 4 اوت) از مرز روسیه عبور کرده و وارد روسیه شده بودند، اوکراین پیش از این اعلام کرده بود این سربازان با اجبار سربازان روس وارد روسیه شده اند.

بیشتر این سربازان به اوکراین بازگشتند اما روسیه روز جمعه گذشته (17 مرداد/ 8 اوت) اعلام کرد پنج تن از این سربازان برای بررسی های بیشتر در مورد اتهام تیراندازی به سوی غیرنظامیان در شرق اوکراین تحت بازجویی قرار دارند.

سخنگوی ارتش اوکراین روز پنجشنبه در کی یف گفته بود این پنج نفر از جمله 18 سرباز اوکراینی هستند که روسیه علیه آنها پرونده تحقیق و تفحص گشوده است. وی یادآور شد 28 سرباز گارد مرزی اوکراین نیز در روسیه زندانی شده اند.

روابط روسیه و اوکراین در پی برکناری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری پیشین این کشور بعد از اعتراضات مردمی در ماه نوامبر گذشته (آذر 1392) به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا، الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و سلسله حوادث مرتبط با فعالیت جدایی طلبان در شرق اوکراین به شدت تیره شده است.

اوکراین، روسیه را به حمایت مالی و تسلیحاتی از جدایی طلبان طرفدار روسیه متهم می کند، اتهامی که مسکو آن را رد کرده است.

اروپام**9157 **1561** 1337
کد N436449

وبگردی