آفتاب

وزرای ارشاد و اطلاعات با توهین‌کنندگان به آذری‌زبانان برخورد کنند

وزرای ارشاد و اطلاعات با توهین‌کنندگان به آذری‌زبانان برخورد کنند

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی از وزارت ارشاد و اطلاعات خواست تا عوامل توهین به آذری‌زبانان را شناسایی و برخورد کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: تذکر بنده به هیئت رئیسه است که در این هفته سوال از وزرا در دستور کار قرار ندادید که حق مسلم نمایندگان مجلس است و اعلام وصول سوالات و استیضاح‌ها نیز انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: از هیئت رئیسه می‌خواهم طرح استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند تا مشکلات حاد آب شرب کشاورزان مرتفع شود.

نماینده مردم ارومیه در تذکر دیگری گفت: به وزیر ارشاد تذکر می‌دهم که جلوی موارد اختلاف‌انگیز را بگیرد و رسانه‌هایی که قومیت‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دهند، برخورد کنند یادمان نرفته روزنامه ایران که با یک کلمه باعث شد 8 جوان شهرستان نقده کشته شدند.

قاضی‌پور در تذکر دیگری با اشاره به خرید گندم از کشاورزان اظهار داشت: تذکر دیگر بنده در مورد پول خرید گندم کشاورزان است. دولت 3 روز پول خرید گندم‌ها را داد اما دیگر به کشاورزان پولی پرداخت نکرده است و در حال حاضر مردم گندم‌هایشان را به دولت تحویل نمی‌دهند و ما به مجلس آمده‌ایم که از مردم حمایت کنیم. آقای ابوترابی‌فرد شما به رئیس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر اقتصاد و دارایی ابلاغ کنید که قبل از پرداخت یارانه‌ها پول خرید گندم‌ها را بدهند که اساس کشور است.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس پس از پایان اخطار قاضی‌پور گفت: بنده نیز لازم می‌دانم که به وزیر ارشاد به طور جدی تذکر بدهیم. ملت ایران امروز نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی است که این وحدت و انسجام دستاورد سال‌ها تلاش نیروهای انقلاب و حضور دین در متن جامعه و علمای بزرگ و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد باید مراقب باشد تا افرادی که مغرض و یا نادان هستند، کلمات و واژگانی به کار نبرند که جمعی که بهترین فرزندان ملت ایران هستند مورد تمسخر قرار گیرند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: ما اگر بخواهیم غیورترین مرزداران و چهره‌های وفادار به اسلام و انقلاب را نام ببریم، باید نام زیبای آذربایجان و مردم شریفی که با همه وجود به اسلام، ایران و انقلاب تعلق دارند و چهره‌های برخواسته از میان آنها مانند مدیران ارشد نظام را نام ببریم. وزیر ارشاد به طور جدی کسانی که در این خطای فاحش دست داشتند را مورد بررسی قرار دهد و بنده از وزارت اطلاعات نیز می‌خواهم که موضوع را بررسی کند و اگر چنانچه عواملی در این مساله دخالت داشتند شناسایی، معرفی و برخورد شوند.
کد N436314

وبگردی