آفتاب

حضور 25 هزار نفری در نهضت کتابخوانی رضوی

حضور 25 هزار نفری در نهضت کتابخوانی رضوی

نهضت ملی کتابخوانی رضوی برای چهارمین دوره پیاپی موضوع جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) در استان البرز شد. احتمال داده می‌شود این دوره نیز تا ۲۵۰۰۰ نفر شرکت‌کننده داشته باشد.

نهضت ملی کتابخوانی رضوی برای چهارمین دوره پیاپی موضوع جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) در استان البرز شد. احتمال داده می‌شود این دوره نیز تا ۲۵۰۰۰ نفر شرکت‌کننده داشته باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدموسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگویی گفت: امسال چهارمین دوره متوالی است که استان البرز جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) را با موضوع نهضت ملی کتابخوانی رضوی برگزار می‌کند.

دبیر این جشنواره از ترجمه کتاب «حکمت‌های رضوی» به فارسی برای استفاده در جشنواره خبر داد و گفت: این کتاب که اصل آن به عربی است هزار حکمت رضوی را شامل می‌شود. با وجود انتشار این کتاب در ۵۰۰۰ نسخه، فایل پی دی اف آن را نیز تهیه و روی سایت اداره ارشاد البرز به نشانی http://alborz.farhang.gov.ir قرار دادیم تا شرکت در مسابقه برای علاقه‌مندان تسهیل شود. تهیه پرسشنامه مسابقه و همچنین ارسال آن نیز از طریق این سایت امکان‌پذیر است.

این مقام مسئول افزود: برای نخستین بار است که در این چهار دوره کتابی به سفارش مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برای جشنواره نهضت ملی کتابخوانی رضوی تهیه و منتشر می‌شود. همچنین علاقه‌مندان تا بیست و پنجم مرداد ماه فرصت دارند پاسخ‌نامه‌ها را ارسال کنند.

حسینی کاشانی ادامه داد: از شرکت‌کنندگان سال‌های قبل نیز با استفاده از بانک اطلاعات جشنواره از طریق سیستم پیامکی برای شرکت در این دوره نیز دعوت کرده‌ایم. به دلیل تمام نشدن مهلت ارسال پاسخ‌نامه‌ها تاکنون آمار دقیقی از تعداد شرکت‌کننده‌ها نداریم اما احتمال می‌دهیم مانند سال‌های گذشته حدود 20 تا25 هزار نفر شرکت‌کننده داشته باشیم.

وی درباره جزئیات جوایز این دوره گفت: جمعا 24 برگزیده خواهیم داشتت که کمک هزینه سفر حج عمره به ارزش 15 میلیون ریال برای هشت نفر اول، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به ارزش 8 میلیون ریال برای هشت نفر دوم و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به ارزش 2 میلیون ریال برای هشت نفر سوم جوایز این دوره هستند.

حسینی کاشانی با اشاره به قرعه‌کشی نفرات برتر و اعلام برگزیدگان گفت: اختتامیه در هفته کرامت در نیمه نخست شهریور ماه برگزار می‌شود. داوران نیز جزو کادر اداره کل ارشاد استان البرز هستند.

انتهای پیام

کد N436289

وبگردی