آفتاب

17 پلیس دیگر ترکیه در راستای مبارزه با ساختار موازی دستگیر شدند

17 پلیس دیگر ترکیه در راستای مبارزه با ساختار موازی دستگیر شدند

تهران - ایرنا - 17 نفر دیگر از نیروهای پلیس ترکیه در راستای مبارزه با آنچه دولت این کشور آن را ˈساختار موازیˈ در درون دستگاه های دولتی نامیده، دستگیر شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، دادگاه جنایی این کشور حکم بازداشت 17 نفر از نیروهای پلیس به اتهام وابستگی به ˈجماعت گولنˈ را صادر کرد.

در میان دستگیر شدگان رییس سابق پلیس ضد تروریسم استانبول نیز مشاهده می شود.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه پیش از این عنوان کرده بود که مبارزه با ساختار موازی در درون دستگاه دولتی تا پاک سازی کامل ادامه خواهد داشت . وی تاکید کرده بود که اگر به ریاست جمهوری ترکیه نیز انتخاب شود، با جدیت پیگیر این موضوع خواهد بود.

پلیس ترکیه پیش از این 33 نفر از نیروهای پلیس این کشور را به اتهام همکاری با جماعت گولن، بازداشت کرده بود.

دادستان کل استانبول عنوان کرده بود که در راستای رسیدگی به پرونده شنودهای غیرقانونی و پرونده سازی برای شخصیت های سیاسی و اقتصادی، دستور بازرسی از منازل بیش از 200 نفر از مسوولان رده بالای شهربانی در 25 شهر این کشور و دستگیری 155 نفر از متهمان این پرونده را صادر کرده است.

اردوغان نخست وزیر ترکیه، عملیات بزرگ علیه ارتشا و فساد در 17 دسامبر (26 آذرماه سال گذشته) پلیس استانبول را یکی از حلقه های مهم توطئه ای می داند که به گفته او توسط هواداران ˈفتح الله گولنˈ رهبر ˈجماعت نورˈ که در پنسیلوانیای آمریکا ساکن است، طراحی شده است.

اردوغان گفته است که جماعت نور با تشکیل ساختار موازی در درون دستگاه دولتی ، قصد براندازی دولت قانونی ترکیه را داشته است .

خاورم ** 230**1651
کد N436254

وبگردی