آفتاب

رسایی: مصوبات شورای عالی امنیت ملی همیشه الزام آور است

رسایی: مصوبات شورای عالی امنیت ملی همیشه الزام آور است

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات شورای عالی امنیت ملی همیشه لازم الاجرا است و نمی توان در مورد یک مصوبه سکوت کرد و مصوبه دیگر را الزام آور دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «حمید رسایی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه ) در تذکری با استناد به ماده 24 آیین نامه داخلی و همچنین اصل 176 قانون اساسی افزود: مدتی قبل چند نفر از همکاران مجلس تذکری را به صورت رسمی و بر اساس قانون اساسی به برخی از وزرا ارائه کردند.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات شورای عالی امنیت ملی که توسط وزارت ارشاد ابلاغ شد این بود که باتوجه به نقش سران فتنه (خاتمی، کروبی و موسوی) در کودتای 5 سال قبل، شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای داشت که این ها مواضعشان به خاطر عملکردشان نباید بازتاب داده شود چون در راستای اهداف دشمن و کسانی است که قصد براندازی داشتند که نامه وزارت ارشاد هم به رسانه ها اعلام شد.

وی ادامه داد: رسانه های فتنه گر چنان جوسازی نسبت به این تذکر کردند که حد و حصر نداشت اما شورای عالی امنیت ملی و وزارت ارشاد هیچ تذکری به آنها ندادند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: چند روز قبل وزارت ارشاد، یک نامه دیگر به رسانه ها ارائه کرده که دقیقا مثل همان نامه قبلی است اما محتوای آن درباره یک پرونده نفتی بین المللی است که چون قرار است درباره آن حکم صادر شود، رسانه ها حرفی نزنند و هرچه واحد حقوقی ریاست جمهوری می گوید آن را بیان کنند.

وی خاطر نشان کرد: هر دو مصوبه از سوی شورای عالی امنیت ملی ابلاغ شده و باید رعایت شود. آقای شمخانی حرمت امامزاده را متولی نگه می دارد. من نمی گویم درباره این موضوع کسی حرف بزند.

وی خاطر نشان کرد: هر دوی این نامه ها مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که وزارت ارشاد ابلاغ کرده است چرا این همه به تذکر نمایندگان حمله کرده اند.

وی تصریح کرد: مجلس باید واحد حقوقی داشته باشد و زمانی که به کلیت مجلس حمله می کنند پیگیری قضایی کنند. چرا که نمایندگان وظیفه شان را انجام داده اند. چرا در مورد یک مصوبه سکوت و حتی حمله می کنند و در مورد مصوبه دیگر الزام می کنند.

وی همچنین اظهار داشت: عده ای در جلوی مجلس جمع شده اند که این افراد آزمون استخدامی داده و مصاحبه هایشان انجام شده است. من درباره آنها از وزیر سوال کردم و سوال هم به صحن ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: تکلیف 4 هزار نفر در کارتابل وزیر در حصر است کسانی که نگران حصر هستند اینها را از حصر دربیاورند.

سیام(3)**2021**س.ق**1572
کد N436188

وبگردی