آفتاب
پژمان فر در تذکری:

رفتار دو گانه در خصوص انتخاب ناظرین مجلس نوعی ظلم وتبعیض نارواست

رفتار دو گانه در خصوص انتخاب ناظرین مجلس نوعی ظلم وتبعیض نارواست

باعث تعجب است که انتخاباتی که در دور قبل در خصوص انتخاب نماینده ناظر بر مطبوعات و صداوسیما که کمیسیون فرهنگی دو برابر افراد مورد نیاز را معرفی کرد خلاف آیین نامه اعلام کردند اما امروز کسی اعتراضی نکرد واین رفتار دو گانه نوعی تفسیر به رای از قانون و تبعیض نارواست.

نماینده مردم مشهد و کلات از رفتار دو گانه در خصوص انتخاب ناظرین انتقاد کرد و آن را نوعی ظلم وتبعیض ناروا دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصراله پژمان‌فر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکری با استناد به ماده 128 آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: طبق آیین‌نامه، مجلس موظف است دو برابر افراد مورد نیاز را برای انتخاب ناظرین به مجلس معرفی کند. مرجع اصلی این کار کمیسیون است و همین دلیل است که شما می بینید ما امروز درحالی انتخابات ناظرین را برگزار کردیم که دو برابر افراد مورد نیاز معرفی شدند وهیچ کس نیز در خصوص این موضوع تذکری نداشت.
نماینده مردم مشهد وکلات ادامه داد: باعث تعجب است که انتخاباتی که در دور قبل در خصوص انتخاب نماینده ناظر بر مطبوعات و صداوسیما که کمیسیون فرهنگی دو برابر افراد مورد نیاز را معرفی کرد خلاف آیین نامه اعلام کردند اما امروز کسی اعتراضی نکرد واین رفتار دو گانه نوعی تفسیر به رای از قانون و تبعیض نارواست.

این عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به نامه حسین مظفر به کمیسیون افزود: در این نامه آمده است که در اجرای بند ج ماده 7 اصلاح قانون مطبوعات از میان کلیه نمایندگان غیر عضو کمیسیون دو نفر از نمایندگان واجد الشرایط باید به مجلس معرفی گردد تا یک نفر در صحن به عنوان ناظر بر مطبوعات انتخاب شود.

وی بااشاره به دو انتخاب صورت گرفته درمجلس برای نظارت در شورای پول و اعتبار و همچنین نظارت بر امر مسافرت‌ها وماموریت‌های غیر ثابت کارکنان دولت بار دیگر یادآور شد:امروز نیز دونفر به مجلس معرفی شدند و یک نفر انتخاب گردید لذا من واقعا این رفتارهای دو گانه را یک ظلم وتبعیضض ناروا می‌دانم و خواهش می‌کنم که هیات رئیسه ضمن عذر خواهی، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دهد تا انتخاب نماینده ناظر برمطبوعات نیز به همان صورتی که امروز انجام شد در مجلس صورت گیرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر این نماینده خاطر نشان کرد: رئیس جلسه که در آن موقع ریاست جلسه را برعهده داشتند به این دلیل که تعدادی از همکاران نسبت به کمیسیون فرهنگی اعتراض داشتند موضوع را در هیات رئیسه قابل بررسی عنوان کردند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که اشاره فرمودید در جلسه هیات رئیسه این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت وانشااله درهفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیردودر خدمت نمایندگان منتخبی که کمیسیون معرفی می کند، خواهیم بود.

کد N436126

وبگردی