آفتاب

هشدار انقلابیون بحرین درباره سوء قصد به جان آیت الله نمر

هشدار انقلابیون بحرین درباره سوء قصد به جان آیت الله نمر

تهران - ایرنا - انقلابیون بحرین در بیانیه ای درباره هر گونه ˈسوء قصدˈ به جان آیت الله ˈنمر النمرˈ، به مقامات سعودی هشدار دادند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی ˈنهرین نتˈ، پس از فاش شدن اخباری مبنی بر برنامه ریزی سعودی ها به منظور صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر، انقلابیون بحرینی در بیانیه ای اعلام کردند که وی هیچ جرمی مرتکب نشده و صرفا در جهت امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه حقوق مردم مظلوم و محکوم کردن جنایات مقامات رژیم بحرینی گام برداشته است.

در این بیانیه، دخالت و اشغالگری عربستان و نیروهای ˈسپر جزیرهˈ در بحرین و سرکوب انتفاضه و انقلاب 14 فوریه مردم این کشور و همچنین ارتکاب جنایات جنگی و کشتار جمعی بحرینی ها، به شدت محکوم شده است.

ˈجنبش انقلابیون 14 فوریهˈ بحرین از جامعه جهانی و دبیر کل سازمان ملل، سازمان های حقوق بشری و همچنین مراجع دینی در جهان عربی و اسلامی خواست که برای نجات جان آیت الله النمر دخالت کنند.

جنبش 14 فوریه همچنین به مقامات سعودی نسبت به صدور هر گونه حکم علیه آیت الله نمر هشدار داد و مسوولیت کوچکترین تعدی به جان وی را متوجه دستگاه قضایی عربستان، دولت آمریکا و سازمان ملل دانست.

بحرین از سه سال پیش تاکنون شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردمی بوده که رژیم آل خلیفه با کمک ارتش عربستان و نیروهای امنیتی امارات ، این اعتراضات را به شدت سرکوب و صدها نفر از انقلابیون را بازداشت و به زندانهای طویل المدت محکوم کرده است .

رسانام**1408**1651
کد N436065

وبگردی