آفتاب

گزارش و تصاویر یورونیوز از حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش

گزارش و تصاویر یورونیوز از حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش

بنا به گزارش رویترز، حمله های هوایی ارتش آمریکا علیه مواضع شبه نظامیان اسلامگرای داعش در عراق که از روز جمعه آغاز شده تا کنون چند مرکز فرماندهی این شبه نظامیان واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی اربیل را هدف قرار داده است.

 

 

 





در این حمله ها از جمله مقر خمپاره اندازها، توپخانه متحرک و کاروانی از وسایل نقلیه نظامی داعش نابود شده است. پهپادها و دیگر هواپیماهای ارتش آمریکا نیروهای داعش در روستای سنجار در کردستان عراق را نیز مورد هدف قرار دادند و همزمان بسته های مواد غذایی و کمک های امدادی را برای اقلیت مذهبی ایزدی ها که از ترس داعش آواره کوهستان ها شده اند به زمین ریخته اند.

هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در یک کنفرانس خبری درباره جنگ با داعش گفت: “این، نه یک جنگ کلاسیک، نه یک جنگ جبهه ای و نه یک جنگ منظم است. آن ها با تعداد کم و نیرویی متحرک و پر سرعت حمله می کنند، اما هیچ قلمرویی را به دست نمی آورند.”

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که حمله های هوایی ارتش آمریکا علیه داعش، به کنترل ما بر نیروهای این شبه نظامیان کمک می کند، اما پیروزی قطعی تنها توسط ارتش عراق و بر روی زمین حاصل می شود.

گزارش ها حاکی است که مردم ساکن مناطق تحت اشغال داعش در شمال و غرب عراق از عملیات ارتش آمریکا استقبال کرده اند، اما هنوز مناطق زیادی که از اواخر ماه ژوئن تحت تصرف داعش درآمده در دست آنهاست.

 

26149

کد N436024

وبگردی