آفتاب
نطق میان دستور؛

سعدون‌زاده: جنگ غزه نمونه عینی نسل‌کشی و ویرانگری است

سعدون‌زاده: جنگ غزه نمونه عینی نسل‌کشی و ویرانگری است

نماینده مردم آبادان در مجلس، ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه در عین حال از حمایت آمریکا از این رژیم انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد سعدون‌زاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ غزه نمونه عینی نسل‌کشی و ویرانگری است و اقدامات رژیم سفاک صهیونیستی در این زمینه محکوم است.

وی تصریح کرد: در شگفتم که این نظام پوسیده بین‌المللی و سازمان‌های به‌اصطلاح مدافع حقوق بشر چگونه در برابر کشتن زنان و کودکان و ویران کردن مساجد و بیمارستان‌ها و پناهگاه‌های منتسب به سازمان ملل در سکوت هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار کرد: آمریکا این رژیم سلطه‌گر و زورگور محکوم است که علیرغم مشاهده جنایت‌های متحد خود در غزه به جای محکوم کردن و پیشگیری از این همه ویرانگری جایزه 225 میلیون دلاری برای ترمیم گنبد آهنین به این رژیم تقدیم می‌کند.

سعدون‌زاده در ادامه اظهار کرد: ظهور پدیده شوم مذهب علیه مذهب توسط تکفیری‌ها و گروهک داعش که مذهب را وسیله‌ای برای ویرانگری قرار داده‌اند محکوم است.

نماینده مردم آبادان در مجلس به آتش‌سوزی پاساژی در آبادان اشاره کرد و گفت: باید وزارت تعاون، کار و رفاه در این زمینه پاسخگو باشند.

وی در ادامه از وزیر کشور درخواست کرد که با اعزام هیات کارشناسی افراد مقصر و خاطی را که توسط برخی سازمان‌ها فعالیتی انجام داده که منجر به این حادثه شده‌اند مورد بازخواست قرار دهد و با اختصاص وام‌های کم‌بهره بتوانند بخشی از خسارات وارده را جبران کنند.

سعدون‌زاده در پایان با اشاره به مواضع رییس‌جمهور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در مورد انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، گفت: برخی فکر می‌کنند با تهدید وزیر نیرو و طرح استیضاح می‌توانند خرد جمعی مردم را به بازیچه بگیرند در حالیکه منطق آنها منطق درستی نیست.

انتهای پیام

کد N436015

وبگردی