آفتاب

جزئیات دیدار اخیر امیر قطر با پادشاه عربستان و انتقاد دوحه از مواضع قاهره

جزئیات دیدار اخیر امیر قطر با پادشاه عربستان و انتقاد دوحه از مواضع قاهره

امیر قطر در دیدار اخیر خود با پادشاه عربستان ضمن درخواست از وی برای حمایت از مردم غزه اظهار داشت که غزه به قبله همگان و باروتی تبدیل شده که هر لحظه در حال منفجر شدن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری المیادین در گزارشی به جزئیات دیدار اخیر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در جده در خصوص اوضاع نوار غزه پرداخت و اعلام کرد: امیر قطر در این دیدار به ملک عبدالله بن عبدالعزیز گفت که وی به دیدار پادشاه عربستان آمده تا در خصوص واقعیت رخدادهای غزه با وی گفتگو کند و توضیح بدهد که قطر سیاست در محور بودن را در پیش نمی‌گیرد.

امیر قطر ضمن درخواست از پادشاه عربستان برای حمایت از مردم فلسطین گفت: قطر بدون حفظ ماهیت عربی خود هیچ ارزشی ندارد و این دو مکمل همدیگر است.

وی همچنین گفت: قطر آماده همراهی با عربستان و انجام دستور ریاض برای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین است.

امیر قطر اظهار داشت: با وجود جنایت‌ها و کشتارهای زیادی که در نوار غزه اتفاق می‌افتد، پس نباید به طرح مصر که حتی اندکی از خواسته‌های فلسطینیان را برآورده نمی‌سازد، پایبند بود.

امیر قطر ضمن ابراز نگرانی نسبت به تاثیر حوادث غزه بر منطقه گفت: غزه در حال حاضر به باروتی تبدیل شده که هر لحظه در حال منفجر شدن است و اگر منفجر شود به همگان آسیب می‌رساند و باید پیش از آنکه فرصت از دست برود، وارد عمل شد.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع کنونی، سیاست حکیمانه‌ای را می‌طلبد که نه تنها مردم فلسطین بلکه تمامی منطقه را از خطرات آتی نجات دهد.

امیر قطر اظهار داشت: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با وجود اختلافاتی که با جنبش حماس دارد اعلام کرده که سوریه می‌داند چگونه علیه اسرائیل در نوار غزه وارد عمل شود اما نمی‌دانم مصری‌ها چگونه در چنین شرایطی درهای خود را مقابل حماس می‌بندند.

امیر قطر گفت: آینده سرنوشت حماس را تعیین می‌کند و ما باید همگی از مردم فلسطین حمایت کنیم.

مردم در حال حاضر از مقاومت و خواسته‌های آن حمایت می‌کنند.

وی در پایان گفت: من اینجا آمدم تا اخبار خوبی را بشنوم که ما را از شرایطی که در آن قرار داریم نجات بدهد.

انتهای پیام

کد N435960

وبگردی