آفتاب

رژیم صهیونیستی پس از پایان آتش بس موقت 99 منزل را در غزه ویران کرد

رژیم صهیونیستی پس از پایان آتش بس موقت 99 منزل را در غزه ویران کرد

تهران - ایرنا - ˈرامی عبدهˈ مدیر دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه گفت: در اولین روز پس از پایان مدت آتش بس 72 ساعته میان گروه های فلسطینی و اسراییل که صبح جمعه خاتمه یافت، رژیم صهیونیستی 99 منزل را در غزه ویران کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ˈالقدس العربیˈ چاپ لندن، عبده خاطرنشان کرد که یک چهارم این خانه ها به طور کامل با خاک یکسان شده است.

وی اظهار داشت: در دوران آتش بس موقت فرآیند کوچ کردن ساکنان متوقف گردید و شمار بسیاری از کوچ کنندگان که شمار آن ها 200 هزار نفر تخمین زده می شود، به خانه و کاشانه خود بازگشتند.

بنا به اظهارات وی، سیاست بمباران خانه های فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه باعث شده که تاکنون بیش از 100 هزار نفر از ساکنان نوار غزه بدون خانه و کاشانه باقی بمانند، زیرا منازل آن ها پس از مورد اصابت قرار گرفتن توسط جنگنده های اسراییلی غیرقابل سکونت شده است.

وی توضیح داد: ارتش اشغالگر اسراییل در روز جمعه 53 موشک، 13 گلوله توپ از روی کشتی، و 31 گلوله توپخانه ای به نوار غزه شلیک کرد و بدین ترتیب 97 بار نوار غزه را مورد حمله قرار داد و در نتیجه شمار حملات انجام گرفته علیه غزه از آغاز تهاجم صهیونیست ها به 59 هزار و 473 حمله افزایش یافت که در این میان 7231 موشک و 15593 گلوله توسط نیروی دریایی و 36473 گلوله توسط توپخانه شلیک شده است.

لازم به یادآوری است که ارتش اشغالگر قدس از صبح جمعه پس از پایان زمان 72 ساعته آتش بس موقت تعیین شده، تاکنون ده ها بار نقاط پراکنده نوار غزه را مورد حمله قرار داده است.

خاورم ** 1487 **7074**1275
کد N435912

وبگردی