آفتاب

راهپیمایی ایزدی‌های ساکن آلمان علیه داعش

راهپیمایی ایزدی‌های ساکن آلمان علیه داعش

هزاران تن از جمعیت ایزدی‌های عراق ساکن آلمان در تظاهراتی علیه حملات شبه‌نظامیان داعش در شمال عراق شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تن در راهپیمایی گسترده‌ای که توسط جامعه ایزدی‌های ساکن آلمان سازمان‌دهی شده بود، در شهر بلفیلد شرکت کردند.

حدود 5000 شرکت کننده در مرکز شهر بلفیلد راهپیمایی کرده، پرچم‌های کردستان را تکان داده و پلاکاردهایی به دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود:"این جنگ نیست یک قتل عام است" و "داعش را متوقف کنید".

یکی از خبرنگاران خبرگزاری دویچه وله که در صحنه حضور داشت، گفت: حدود 60 هزار ایزدی در آلمان زندگی می‌کنند، در راهپیمایی بلفیلد نمایندگان جامعه ایزدی‌ها اکثرا به زبان کردی سخنرانی کرده و اقدامات تروریستی شبه‌نظامیان داعش را که هزاران تن از هم وطنان آن‌ها را در شمال عراق بی‌خانمان کرده‌اند، محکوم کردند.

یکی از سخنگویان پلیس بلفیلد گفت: این راهپیمایی صلح‌آمیز برگزار شد. انتظار می‌رفت مردم بیشتری در این راهپیمایی شرکت کنند و سازماندهندگان نیز امیدوار بودند دستکم 10 هزار تن در این رویداد شرکت کنند.

در چند روز گذشته چندین راهپیمایی در آلمان برگزار شده است. روز چهارشنبه جامعه ایزدی‌ها در شهر هرفورد دست به راهپیمایی زدند که به خشونت کشیده شد. گروهی که گمان می‌رود چچنی باشند به یک مغازه‌دار ایزدی حمله کرده و باعث آشوب شدند.

تلیم تولان، رئیس شورای مرکزی ایزدی‌ها در آلمان به خبرگزاری دولچه وله گفت: اقلیت ایزدی‌ها در بحبوحه یک فاجعه انسانی هستند.

سازمان ملل برآورد می‌کند که 50 هزار تن از اقلیت ایزدی‌ها پس از فرار در پی پیشروی شبه‌نظامیان داعش در کوهستان سنجار گیر افتادند.

انتهای پیام

کد N435896

وبگردی