آفتاب

قرضاوی فتوای ضرورت نداشتن جهاد در فلسطین را تکذیب کرد

قرضاوی فتوای ضرورت نداشتن جهاد در فلسطین را تکذیب کرد

شیخ قرضاوی صدور فتوای "واجب نبودن جهاد در فلسطین و یا اهمیت نداشتن جهاد" را که به وی منسوب شده، تکذیب کرد.

وی افزود: این ادعا هیچ صحتی ندارد و به دروغ به من نسبت داده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم سابع، یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین در بیانیه‌ای اظهار کرد: هرکس که اخلاف و گذشته من را بشناسد و کتاب‌های من را خوانده باشد و به خطبه‌ها و سخنرانی‌های من گوش داده باشد به یقین می‌داند که تمام این گفته‌ها را به دروغ به من نسبت داده‌اند.

وی در این بیانیه اظهار کرد: من کتاب‌های زیادی در خصوص مساله فلسطین منتشر کرده‌ام، کتاب‌هایی با عنوان "نکبت دوم و راه‌های پیروزی ما"، "قدس، مساله تمام مسلمین"، "فتواها در خصوص فلسطین" و "فقه جهاد"، که در تمام آن‌ها جهاد با جان و مال در راه فلسطین را واجب اعلام کرده‌ام.

اتحادیه جهانی علمای مسلمین نیز از زمان شروع جنگ غزه چندین بیانیه در این خصوص صادر کرد و همگان را به جهاد در راه فلسطین دعوت کرده بود.

پیشتر چندین رسانه به نقل از قرضاوی اعلام کرده بودند که قرضاوی به عدم ضرورت جهاد در فلسطین فتوا داده است و آن را واجب شرعی ندانسته است.

این رسانه‌ها، در فتوایی که نسبت داده شده به قرضاوی اعلام کردند، مدعی شدند وی از جوانان مسلمانان خواسته تا تمام تلاش خود را برای جهاد در سوریه متمرکز کنند و با حکومت اسد بجنگند.

انتهای پیام

کد N435795

وبگردی