آفتاب

سقوط یک فروند هواپیما در شهرک آزادی تهران

سقوط یک فروند هواپیما در شهرک آزادی تهران

یک فروند هواپیما دقایقی پیش در شهرک آزادی تهران سقوط کرد.

یک فروند هواپیمای ایران ـ 141 دقایقی پیش در بلوار 6 مینا در شهرک آزادی تهران سقوط کرد. اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد اعلام کرده این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان و در مسیر تهران ـ طبس در حال پرواز بوده است.


به گزارش خبرنگار مهر،این هواپیما ساعت 9.18 دقیقه فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد  طبس ترک کرده است.



یک مقام آگاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز نوع هواپیما و میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.



در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند. تاکنون 6 جنازه از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.



برخی منابع خبری اعلام کرده اند این هواپیما از فرودگا مهرآباد به مقصد طبس در حال پرواز بوده که دقایقی پس از بلند شدن در شهرک آزادی تهران سقوط کرده است. برخی رسانه‌ها نیز از کشته شدن 40 نفر در این حادثه خبر داده اند و برخی نیز اعلام کرده اند این هواپیما 15 سرنشین داشته است.



در تماس خبرنگار مهر با اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد، سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی سپاهان در مسیر تهران ـ طبس تائید شد. یکی از شاهدان حادثه به خبرنگار مهر گفت: هواپیما با سرعت بالایی با زمین برخورد کرد و به طور کامل شعله ور شد و تنها بال عقب هواپیما سالم مانده است. 



در حال حاضر بالگردهای امدادی هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و امداد رسانی به مجروحان حادثه را آغاز کرده اند.



رئیس پلیس راهور تهران نیز به خبرنگار مهر گفت: مسیر عبور خودروهای امدادی در محل سانحه هوایی در غرب تهران باز بوده و امدادرسانی به سانحه دیدگان ادامه دارد.



به گفته سرهنگ تیمور حسینی، پس از وقوع سانحه هوایی در حوالی فرودگاه مهرآباد بلافاصله ماموران پلیس راهور در محل حادثه مستقر شده و مسیر عبور خودروهای امدادی و آتش نشانی باز شد.



وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکل ترافیکی در محل حادثه وجود ندارد و نیروهای  امدادی در حال کمک رسانی به سانحه دیدگان هستند.



دکتر امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز به مهر گفت: پس از اعلام این سانحه کدهای زمینی و هوایی اورژانس تهران راهی محل سقوط هواپیما در شهرک آزادی شدند و در همان لحظات اولیه 5 مصدوم برای درمان به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.




کد N435631

وبگردی