آفتاب
اوباما:

آمریکا راه حلی برای داعش ندارد/ نیروی زمینی به عراق اعزام نمی کنیم

آمریکا راه حلی برای داعش ندارد/ نیروی زمینی به عراق اعزام نمی کنیم

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به مشخص نبودن محدوده زمانی عملیات کشورش در عراق هرگونه گزارشی را درباره اعزام نیروی زمینی به این کشور رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، باراک اوباما روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید از پرداختن به این موضوع که عملیات نظامی آمریکا در عراق تا چه زمانی ادامه می یابد، امتناع ورزید.

وی با اشاره به اینکه در جریان حملات هوایی آمریکا تسلیحات و تجهیزات داعش از بین رفته است، افزود بحران کنونی در عراق پس از تشکیل دولت وحدت ملی به طور کامل حل می شود.

اوباما کمک‌ های انسانی به عراق را از جمله اولویت‌ های کشورش خواند و افزود: دولت آمریکا همچنین به نیروهای پیشمرگه در نزدیکی شهر اربیل در شمال عراق برای مبارزه با افراطیون سنی کمک کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن رد گزارشها درباره اعزام نیروهای نظامی آمریکا به عراق گفت عملیات هوایی آمریکا در عراق نمی تواند به تنهایی بحران در این کشور را حل کند و نیروهای عراقی و کرد باید برای مبارزه با نیروهای داعش بیشتر تلاش کنند.

اوباما با اشاره به اینکه وظیفه آمریکا حمایت از مبارزه با تروریسم در هر از نقطه از جهان است که تهدیدی علیه منافع آمریکا است، خواستار هماهنگی جامعه بین الملل در عراق شد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه با اشاره به حمایت فرانسه و انگلیس از اقدامات واشنگتن در عراق تاکید کرد تنها می توانیم به عراق کمک کنیم نه اینکه مشکل را به طور کامل حل کنیم.

رئیس جمهور آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد که مجوز حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع داعش در شمال عراق را برای جلوگیری از کشتار مردم صادر کرده است.

وی افزود: می توانیم با احتیاط و مسئولیت پذیری طوری عمل کنیم تا جلوی کشتار احتمالی را بگیریم. در نتیجه من اجازه دادم در صورت نیاز برای کمک به نیروهای عراقی که مشغول مبارزه علیه شورشیان بوده و حمایت از غیرنظامیانی که در این کشور گرفتار شده اند، حملات هدفمند هوایی انجام شود.

کد N435590

وبگردی