آفتاب
استاندار البرز:

مسئولان نیازمند نقد اصحاب رسانه هستند

مسئولان نیازمند نقد اصحاب رسانه هستند

دولت تدبیر و امید بین اقشار جامعه تفاوت نمی‌گذارد زیرا کسانی که در جامعه اسلامی عهده‌دار مسوولیت می‌شوند، در واقع خدمتگزار مردم هستند.

از خبرنگاران و اهالی رسانه انتظار می‌رود دلسوزانه به نقد مسائل جامعه بپردازند.

به گزارش اینا در کرج، سید حمید طهایی شامگاه شنبه، هجدهم مرداد ماه، در نخستین جشنواره مطبوعات استان البرز که در سالن اجتماعات استاد صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، افزود: ما مسوولان به نقد منصفانه و روشنگرانه اصحاب رسانه نیاز داریم و باید با کمک خبرنگاران به رفع مشکلات جامعه بپردازیم.

وی ادامه داد: اگر کسی از رویه نقادی و ارشادی جامعه رسانه‌ای اعلام بی‌نیازی کند در واقع دارای روحیه طاغوتی است.

استاندار البرز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با روحیه اعتدال پا به عرصه خدمت گذاشته است گفت: این دولت به قول و وعده‌هایی که به مردم داده، پایبند است زیرا مسوولان اجرایی کشور اهل کار و تلاش هستند.

طهایی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید بین اقشار جامعه تفاوت نمی‌گذارد زیرا کسانی که در جامعه اسلامی عهده دار مسوولیت می‌شوند، در واقع خدمتگزار مردم هستند.

استاندار البرز افزود: البته کسی که در عرصه اجرایی خدمت می‌کند ممکن است در انجام وظایف دچار اشتباهاتی شود که دراینجا وظیفه خبرنگاران است دلسوزانه راهنمایی، هدایت، انتقاد و کمک کنند که ما مسوولان از راهنمایی و هدایتگری قشر خبرنگاران بی‌نیاز نیستم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه امروز مدافعان دروغین حقوق بشر چشمان خود را بر روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اند، گفت: آنان باید در برابر کشتار زنان و کودکان بی‌گناه غزه بیدار شوند.

وی افزود: امروز اعتراض‌ها در سطح جهان به مردم محدود می‌شود و سران بسیاری از دولت‌های غربی و عربی خود را به خواب زده‌اند.

طهایی بیان کرد: اگر یک فرد مجرم و متخلف در ایران اسلامی مورد بازخواست قانونی قرار گیرد، رسانه‌ها و دولت‌های غربی هیاهو به راه می‌اندازند اما در برابرکشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی سکوت می‌کنند.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش گفت: البرز هرچند به لحاظ وسعت کوچک‌ترین استان کشور است اما مردمانی بزرگ دارد.

وی ادامه داد: این استان اگرچه در همسایگی پایتخت قرار دارد اما کمبود‌ها و نیازهای آن کم نیست، محرومیت در بخش‌های درمانی، آموزشی و راه‌ها در البرز مضاعف است، بنابراین مسوولان باید برای برون رفت از این وضعیت تلاش کنند.

طهایی در ادامه برخی از نیازهای استان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر این استان نیازمند رفع کمبود‌ها و ایجاد زیرساخت‌هایی است که یکی از آن‌ها افزایش سرانه‌های بیمارستانی است، یک شهرستان البرز با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت از یک تخت بیمارستانی هم محروم است.

وی انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی در استان البرز را با تکیه بر مطالعه درست و عمیق ضروری دانست و اظهار کرد: ما به کمک شما خبرنگاران که در صحنه اطلاع رسانی، روشنگری و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنید، نیاز داریم.

وی در پایان افزود: اداره کل ارشاد به عنوان سازمان و تشکیلاتی محوری نیز ضمن پیگیری مباحث فرهنگی جامعه همواره در کنار شما اهالی زحمتکش عرصه رسانه خواهد بود.

 در جشنواره مطبوعات استان البرز که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، از صاحبان ۴۰ اثر برگزیده، به صورت ویژه تجلیل به عمل آمد، همچنین از حدود ۱۵۰ خبرنگار و عکاس استان البرز که آثار خود را به جشنواره ارسال کرده بودند، تجلیل شد.

کد N435563

وبگردی