آفتاب

مالزیایی ها خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند

مالزیایی ها خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند

کوالالامپور- ایرنا – صدها نفر از شهروندان کوالالامپور پایتخت مالزی روز یکشنبه در گردهمایی همبستگی با مردم غزه در بوستان ˈتی تی وانگساˈ بار دیگر خشم خود را نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین نشان دادند و خواستار تحریم کالای ساخت شرکت های وابسته به این رژیم شدند.

به گزارش ایرنا، دراین تجمع اعتراض آمیز که بیش از دو ساعت به طول انجامید، شماری از مسوولان انجمن های غیردولتی و مدافع حقوق مردم فلسطین در مالزی و تعدادی از اتباع دیگر کشورها حضور داشتند.

تجمع کنندگان با شعارهای زنده باد فلسطین، زنده باد غزه و مرگ بر اسراییل نفرت خود نسبت به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی که از 17 تیر ماه بر علیه مردم مظلوم فلسطین شکل گرفت و طی آن تاکنون یکهزار و 891 کودک، زن و سالمند فلسطینی به شهادت رسیدند را نشان دادند.

ˈناظم جوهانˈ رییس انجمن مصرف کنندگان مالزی در این تجمع ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را ˈوحشیانهˈ خواند و آن را محکوم کرد.

وی پس از طرح مباحثی مبنی بر تحریم کالاها و شرکت های وابسته به صهیونیست ها در مالزی طی هفته گذشته، از مردم مالزی خواست با تحریم کالاهایی که به نحوی به رژیم اشغالگر قدس مرتبط هستند، همبستگی خود را با مردم فلسطین نشان دهند.

صدها جوان مالزیایی نیز روز چهارشنبه گذشته با برگزاری تظاهرات در شهر ˈدونگونˈ ایالت ترنگانوو خواستار تحریم محصولات ساخت شرکت های وابسته به رژیم صهیونیستی توسط دولت و مردم شدند.

مساله تحریم محصولات ساخت شرکت های رژیم صهیونیستی این روزها در محافل سیاسی، رسانه ای و مردمی مالزی مورد توجه قرار گرفته است.

برخی شهروندان مالزی در شبکه های اجتماعی برای حمایت از مردم غزه خواستار تحریم محصولات ˈمک دونالدˈ شده بودند و تعدادی از جوانان نیز طی چند روز گذشته در کوالالامپور پرچم فلسطین را بر سر در این رستوران های زنجیره ای به اهتزار در آوردند.

تحریم رستوران های زنجیره ای ˈمک دونالدˈ، ˈاستار باکسˈ، کوکاکولا ، نستله و بانک ˈاچ.اس.بی.سیˈ از جمله درخواست های سازمان های غیردولتی مالزی در تجمع امروز بود.

این گروه ها بر ضرورت انجام این تحریم توسط مردم به منظور حمایت از فلسطین تاکید کردند.

در حاشیه این تجمع پلاکاردهایی در راستای تحریم این شرکت های وابسته به صهیونیست نصب شده بود.

این تجمع به دعوت سازمان های غیردولتی از جمله سازمان همبستگی مسلمانان مالزی (ایسما)، انجمن مصرف کنندگان مالزی (پی.پی.آی.ام) و سازمان بومی های مالزی برگزار شد.

هدف اصلی این تجمع تلاش برای توقف خشونت های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه بود.

سازمان های غیردولتی مالزی در بیانیه پایانی این تجمع از چین و روسیه خواستند به عنوان عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و نقشی که در این شورا دارند اقدام مهمی برای پایان دادن به خشونت های رژیم اشغالگر قدس به غزه انجام دهند.

این سازمان ها از شورای امنیت سازمان ملل خواستند برای پایان دادن به محاصره غزه از هیچ اقدامی کوتاهی نکند.

تجمع کنندگان امروز در مالزی همچنین خواستار محاکمه سران رژیم اشغالگر قدس به عنوان جنایتکار در دادگاه های بین المللی شدند.

تجمع کنندگان همچنین از همه مسلمانان جهان خواستند با اتحاد و همبستگی از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات صهیونیست ها حمایت کنند.

مردم مالزی در تجمع امروز با قرار دادن چندین پرچم رژیم اشغالگر قدس در معابر از روی آن گذشتند.

کاروان های موتور سوار و خودرو نیز در حالی که تصاویری از شهدای فلسطین و پرچم بر روی آن ها نصب شده بود در حمایت از مردم فلسطین در خیابان های اطراف منطقه تجمع عبور کردند.

آساق**241 **1611
کد N435551

وبگردی