آفتاب

اعلام آمادگی رهبر مخالفان برای آتش‌بس با دولت اوکراین

اعلام آمادگی رهبر مخالفان برای آتش‌بس با دولت اوکراین

رهبر جدید مخالفان اوکراین در شرق این کشور همزمان با وخامت اوضاع در منطقه دونتسک و آتش توپخانه‌ای در خیابان‌های این منطقه اعلام کرد که مخالفان اوکراینی خود را تسلیم کرده و آماده توافق آتش‌بس برای جلوگیری از فاجعه انسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنوز واکنشی سریع از سوی دولت کی‌یف برای توافق آتش‌بس با مخالفان دولت اوکراین در شرق این کشور مخابره نشده است.

"الکساندر زاخارچنکو"، رهبر جدید مخالفان اوکراین و نخست وزیر خودخوانده جدایی طلبان دونتسک در بیانیه‌ای که در وب سایت این مخالفان منتشر شد، عنوان کرد: ما آماده توقف تیراندازی برای جلوگیری از گسترش فاجعه انسانی در ناحیه دونباس واقع در شرق اوکراین هستیم.

پیشنهاد رهبر جدید مخالفان منطقه دونتسک برای آتش بس هنوز مشخص نشده اما اظهارنظرهای وی با هدف افزایش فشارها بر دولت کی‌یف برای اجازه دادن به دولت روسیه به منظور ارائه کمک‌های بشردوستانه برای مردم مناطق شرقی اوکراین است.

پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در بیانیه‌ای که اواخر روز شنبه منتشر شد آورده است: دولت کی‌ِیف آماده پذیرش کمک‌های بشردوستانه برای مردم در نواحی شرقی است اما این کمک‌ها باید بدون همراهی نیروهای نظامی باشد و باید هیات‌های کمک رسان از طریق ایست‌های مرزی تحت کنترل اوکراین وارد کشور شده و باید براساس ساختارهای بین‌المللی صورت گیرد.

پوروشنکو گفت که وی و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره حضور برلین در ارسال چنین کمک‌هایی به اوکراین گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N435474

وبگردی