آفتاب

کوهکن: رئیس‌جمهور از قوه قضائیه بخواهد که به تخلفات گذشته رسیدگی کند

کوهکن: رئیس‌جمهور از قوه قضائیه بخواهد که به تخلفات گذشته رسیدگی کند

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درباره فسادهای سال‌های اخیر، گفت: اگر مدرک متقنی در این زمینه وجود دارد، رئیس‌جمهور آنها را به قوه قضائیه ارائه دهد و به جد از این قوه بخواهد که به این تخلفات رسیدگی کند.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: جدا از اینکه سخنان رئیس‌جمهور درست باشد یا نباشد و ادله کافی برای اثبات آنها وجود داشته باشد یا نه، اگر افرادی که بر سر کار می‌آیند با ادبیات اینچنینی، گذشتگانی را که مسئولیت اجرایی در دست داشته‌اند به این قبیل کارها متهم کنند و بگویند این تخلفات را انجام داده‌اند، چه تضمینی وجود دارد که با توجه به دستگاه عریض و طویل دولت این اتفاق در این دولت نیز بار دیگر اتفاق نیفتد و دیگران نیز در مورد آن در آینده اینگونه سخن نگویند؟

وی ادامه داد: تبعات اینگونه سخن گفتن بعد از مدتی این تصور را در ذهن مردم بوجود می‌آورد که این جناح بر سر کار آمده، این کار را کرده و دسته دیگر نیز آن کار را انجام داده‌ و در مجموع یک نوع بدبینی ایجاد می‌شود. باید این قبیل مطالب را به فضایی ببریم که دستگاه قضایی رسیدگی کند و رئیس‌جمهور به جد از دستگاه قضایی بخواهد به این مسائل رسیدگی کند.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار ابراز عقیده کرد: اینگونه سخن گفتن مورد پذیرش و به نفع نظام نیست و آن زمانی که احمدی‌نژاد نیز اینگونه مطالب را مطرح می‌کرد ما همین انتقاد را به او داشتیم. ممکن است کسانی باشند که وقتی اینگونه سخنان را می‌شنوند از آن لذت ببرند و حتی آفرین بگویند ولی وجدان‌های بیدار و آگاه که مسائل را با تمام ابعاد مورد بررسی قرار می‌دهند به این ادبیات نمره خوبی نمی‌دهند چراکه آن را زیبنده نظام نمی‌دانند.

کوهکن افزود: رئیس قوه مجریه می‌تواند اگر تخلفی صورت گرفته، اصل خبر را به مردم بگوید و مردم را مطلع کند ولی باید از دستگاه قضایی نیز بخواهد بدون ملاحظه به این مسائل رسیدگی کند و مجرمان را به اشد مجازات برساند اما اینکه در زمان فشار دشمنان، بگوید خزانه خالی است یا اینکه عده‌ای آمدند و بردند و خوردند، با تمام احترامی که برای ایشان قائلم، معتقدم روش درستی نیست.

انتهای پیام

کد N435346

وبگردی