آفتاب
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی خبر داد

رایزنی برای ورود مفاهیم تامین اجتماعی به کتب درسی

رایزنی برای ورود مفاهیم تامین اجتماعی به کتب درسی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به درخواست تامین اجتماعی از وزارت آموزش و پرورش برای ورود مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی به کتب درسی از پیش دبستان تا پیش دانشگاهی گفت: اخیرا سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی طی مکاتباتی از تامین اجتماعی خواسته نماینده‌اش را برای تبیین دیدگاه این سازمان به وزارت آموزش و پرورش معرفی کند.

منصور اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که آیا بناست مفاهیم بیمه‌ای وارد کتب درسی شود؟ اظهار کرد: فرایندی را مبنی بر بازنگری در کتب درسی و توجه به مفاهیم بیمه‌ای آغاز کردیم. خواسته ما این بود که گروه‌های کارشناسی شکل بگیرد تا با توجه به شرایط کنونی کشور و تحولات صورت گرفته در زمینه پوشش‌ حمایتی اقشار مختلف، گرایش جمعیت به سالمندی، عدم آگاهی قشر جوان به نیازها و فرایندهای موصوف در حوزه بیمه مفاهیمی را از پیش دبستان تا پیش دانشگاهی را وارد کتب درسی کنیم.

وی افزود: این مفاهیم تازگی دارند، ضروری‌اند و مطالباتی را در قشر جوان ایجاد می‌کنند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی همزمان با این مذاکرات، بررسی‌هایی به لحاظ تاریخی در زمینه مفهوم بیمه و تامین اجتماعی با دیدگاه اسلامی و در چارچوب فکری اسلام، رفتار پیامبر (ص) و امیر المومنین علی (ع) در دوره حکومت پنج ساله‌شان انجام شد تا بتوانیم در قالب متونی این نمونه‌های تاریخی را در حوزه بیمه و تامین اجتماعی وارد کتب درسی کنیم.

اعتصامی با بیان اینکه در ابتدا کمی مقاومت در این خصوص وجود داشت گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تاکید داشت که بر مبنای برنامه درس ملی پیش می‌رود و روش کارش معلوم است اما تقاضای ما این بود که با توجه به تغییر شرایط، در این خصوص تجدیدنظر شود. اخیرا رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی طی مکاتباتی از تامین اجتماعی خواسته تا نماینده‌اش را برای تبیین دیدگاه این سازمان به وزارت آموزش و پرورش معرفی کند.

وی افزود: امیدواریم این امر مورد استقبال آموزش و پرورش قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N435278

وبگردی