آفتاب

پاکستان از پیشرفت در عملیات علیه تروریست‌ها خبر داد

پاکستان از پیشرفت در عملیات علیه تروریست‌ها خبر داد

مقام‌های ارتش پاکستان اعلام کردند، در حال حاضر با توجه به عملیات‌های اخیر ارتش، تروریست‌ها در این کشور با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و در آستانه نابودی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این اظهارات در نشست امنیت ملی پاکستان که در آن سران سیاسی و نظامی این کشور حضور داشتند، مطرح شد. این نشست با هدف بررسی پیشرفت عملیات نظامی ارتش پاکستان که از ماه ژوئن و با هدف از میان بردن تروریست‌ها آغاز شده است، برگزار شد.

ارتش پاکستان اعلام کرد: صدها شبه‌نظامی داخلی و خارجی در جریان این عملیات کشته شده‌اند و مواضع آن‌ها نیز از میان رفته است.

امیر ریاض، از فرماندهان این عملیات خطاب به رهبران سیاسی پاکستان گفت که بسیاری از اهداف این عملیات تاکنون محقق شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست‌وزیری پاکستان منتشر شد، در این نشست نمایندگان از تمامی جناح‌های سیاسی و مذهبی با اتفاق نظر اعلام کردند که پاکستان باید با شبه‌نظامان مبارزه کند.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در این نشست گفت: حملات کنونی علیه شبه‌نظامیان ضروری است زیرا مذاکرات صلح نتوانست به پیشرفت دست یابد.

با این حال، نواز شریف احتمال آن که شبه‌نظامیان بتوانند اقدام متقابل انجام دهند را ضعیف دانست و گفت: اگر واکنشی به این عملیات وجود داشته باشد، بسیار کوچک خواهد بود.

نخست‌وزیر پاکستان افزود، کشورش باید تلاش بیشتری برای بهبود روابط خود با همسایگانش صورت دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما اگر بخواهیم پیشرفت کنیم، باید روابطی دوستانه با همسایگان خود داشته باشیم. پاکستان نمی‌تواند در انزوا باشد.

انتهای پیام

کد N435264

وبگردی