آفتاب
ابوترابی فرد:

رژیم صهیونیستی به دلیل بحران هویت، جمعیت و امنیت دست به قتل عام می‌زند

رژیم صهیونیستی به دلیل بحران هویت، جمعیت و امنیت دست به قتل عام می‌زند

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز رژیم صهیونیستی از بحران هویت، جمعیت، امنیت به شدت رنج می‌برد. با آغاز انتفاضه، کوچ صهیونیست‌ها به سرزمین اشغالی متوقف شد. اگر می‌بینید امروز رژیم صهیونیستی برخلاف تمام معادلات دست به این جنایت هولناک زده است به دلیل همین موارد است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عصر امروز در گردهمایی جامعه‌ی قرآنی که در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد، با بیان اینکه تاریخ اسلام مملو از پیوندهای انسانی با قرآن است اظهار کرد: در نیم‌قرن اخیر شاهد تحولات و رویدادهای الهام‌بخش در دنیای اسلام و سرزمین‌های اسلامی بوده‌ایم. بعد از آنکه غرب با پیروزی در جنگ جهانی دوم خواست رژیم سرطانی صهیونیست را به راه بیندازد اسلام و انتفاضه در مقابل آن‌ها ایستاد.

وی ادامه داد: آن‌ها 60 سال برنامه‌ریزی کردند و در حدود سال 1948 امکان شکل‌گیری این رژیم غیرانسانی فراهم شد و شاهد سکوت حکام عرب و قتل عام ملت‌های مظلوم فلسطین در سرزمین آنان بودیم. آن‌ها در آن زمان فکر اسرائیلی از نیل تا فرات را داشتند و حاضر نبودند حتی یک دقیقه با مردم فلسطین به گفت‌و‌گو بنشینند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت ملت‌ها برای احقاق حقوق خودشان آغاز شد و انتفاضه اول شکل گرفت. در سال 1978 این انتفاضه ناقوس خطری برای رژیم مجهول صهیونیستی بود و در همان زمان نخست‌وزیر اسرائیل احساس نگرانی کرد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: کشوری که از پنجمین قدرت نظامی جهان برخوردار بود و در جنگ شش روزه کشورهای بزرگ عرب را مورد حمله قرار داد با آغاز انتفاضه خود را به دور از امنیت دید و حاکمان رژیم صهیونیستی دریافتند که اندیشه دستیابی به اسرائیل بزرگ پایان یافته است.

وی همچنین یادآور شد: با شکل‌گیری دولت فلسطینی حماس در نوار غزه نه تنها حرکت انتفاضه خاموش نشد بلکه رشد بیشتری یافت و به سمت تعالی حرکت کرد. با شکست صهیونیست‌ها در جنگ 33 روزه با مقاومت اسلامی و نیروهای تربیت‌یافته در مکتب امام(ره) لرزه به اندام رژیم صهیونیستی افتاد و روح تازه‌ای در کالبد دینی و انسانی مردم فلسطین مشاهده گردید.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان تئوری شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کرد. در جنگ 33 روزه آن‌ها از تمام توان خود بهره بردند تا شکست نخورند اما در برابر قدرت نیروهای اسلامی که از ملت ایران درس آموخته بودند وادار به پذیرش شکست شدند و حماس پیروز میدان شد.

ابوترابی فرد افزود: امروز رژیم صهیونیستی از بحران هویت، جمعیت، امنیت به شدت رنج می‌برد. با آغاز انتفاضه، کوچ صهیونیست‌ها به سرزمین اشغالی متوقف شد. اگر می‌بینید امروز رژیم صهیونیستی برخلاف تمام معادلات دست به این جنایت هولناک زده است به دلیل همین موارد است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پس از 40 روز 2000 شهید مرد و زن و کودک و نوجوان دستاورد رژیم صهیونیستی است. آن‌ها موجودیت خود را در خطر دیدند و به همین دلیل وقتی دیدند راهی برای برون‌رفت ندارند و در حال نابودی هستند دست به این قتل عام غیرانسانی زدند.

وی ادامه داد: اجتماع شما امروز در این مکان پیام‌های قرآنی را به گوش جهانیان می‌رساند. این ندای خداوند در قرآن است که با ایستادگی حق در برابر باطل، این حق است که پیروز می‌شود و کفار قطعاً شکست می‌خورند. مقاومت انقلاب اسلامی در برابر نظام سلطه یکی از این موارد است. امروز غزه با الهام از انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام(ره) و حمایت مردم ایستاده‌ است.

در پایان این مراسم خالد قدومی نماینده حماس در ایران گفت: این موضع و حرکت ایران یک حرکت جهانی است که ان‌شاء‌الله به پیروزی می‌انجامد. اسرائیل اقدام به جرائم علیه انسانیت کرده است و این حرکت توسط تمام مسلمانان محکوم می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همان عاشورای واقعی است و کربلا همان غزه است و خون بر شمشیر پیروز می‌گردد. مسلمانان باید اتحاد داشته باشند و طایفه‌گرایی را فراموش کنند. من از جامعه‌ی قرآنی تشکر می‌کنم که با حضور خود موجب دلگرمی مردم فلسطین می‌شود.

همچنین در پایان این مراسم بیانیه‌ی جامعه قرآنی کشور در گردهمایی حمایت از مردم مظلوم غزه قرائت شد.

انتهای پیام

کد N435194

وبگردی