آفتاب

خروش مردم انگلیس علیه رژیم صهیونیستی در لندن

خروش مردم انگلیس علیه رژیم صهیونیستی در لندن

لندن - ایرنا- شمار زیادی از مردم انگلیس روز شنبه با شرکت در تظاهراتی گسترده در قلب شهر لندن ، ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین ، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حمایت های آمریکا از این رژیم را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، دراین تظاهرات که از برابر ساختمان اصلی ˈبی بی سیˈ آغاز و پس از عبور تظاهرکنندگان در برابر سفارت آمریکا، در هاید پارک لندن، پایان یافت ، ده ها هزار نفر شرکت کرده بودند.

تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهای فلسطین باید آزاد گردد، قتل عام کودکان و زنان فلسطینی باید متوقف شود، فریاد می زدند آمریکا، بی بی سی شرمتان باد.

افراد تظاهر کننده ضمن در دست داشتن پرچم های فلسطین؛ حماس، حزب الله و نیز جمهوری اسلامی ایران، پلاکاردهایی را حمل می کردند که بر شمار زیادی از آنها نوشته شده بود: کشتار در غزه را متوقف کنید، فلسطین باید آزاد شود.

سخنرانان در این تظاهرات نیز ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی و حمایت های آمریکا از این رژیم ، از خبرهای یکسویه شبکه ˈبی بی سیˈ در جریان حمله این رژیم به غزه بشدت انتقاد کردند.

آنان همچنین ، خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی و تحریم این رژیم و عدم حمایت دولت های غربی از جمله آمریکا از این رژیم جنایتکار شدند.

یکی از سخنرانان گفت: انگلیس باید فروش تجهیزات نظامی به اسراییل را متوقف سازد چرا که از این تجهیزات برای کشتار کودکان و زنان فلسطینی استفاده می شود.

یکی از افراد تظاهرکننده دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ما از کشتار کودکان و زنان فلسطینی ناراحتیم و خواهان متوقف شدن این کشتارها هستم.

این تظاهر کننده عنوان کرد: ما دراین تظاهرات شرکت کرده ایم که حمایت و همبستگی خودمان را با ملت فلسطین نشان دهیم

وی افزود: انتظار ما از دولت انگلیس این است که ضمن متوقف کردن فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی، به صراحت حملات این رژیم را علیه غزه محکوم کند.

شمار زیادی از گروه ها ، تشکل ها و نهادهای مدنی ضد جنگ وصلح طلب و حامی مردم فلسطین طی روزهای اخیر حمایت خودشان را از برپایی این تظاهرات گسترده اعلام کرده بودند.

به گزارش ایرنا، کمپین همبستگی با مردم فلسطین مجمع فلسطینی های بریتانیا، انجمن مسلمانان بریتانیا، دوستان الاقصی و ائتلاف جنگ را متوقف کنید، گروه های چپ گرا و تشکل های مدنی اسلامی ، مسیحی و یهودی از جمله تشکل هایی بودند که حمایت خود را از این تظاهرات اعلام داشتند.

کمپین همبستگی با مردم فلسطین پیشتر در بیانیه ای گفت که تظاهرات ملی روز شنبه در اعتراض به سیاست ها و سکوت دولت انگلیس در قبال کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی نیز هست.

این تشکل مدنی با اشاره به تظاهرات قبلی مردم انگلیس در خیابان های لندن در اعتراض به قتل وعام مردم فلسطین در غزه گفت: در این تظاهرات ها به دولت نشان داده شد که مردم بریتانیا از کشتار مردم در غزه حمایت نمی کنند و از قصور و کوتاهی دولت این کشور در تحریم و بویژه تحریم تسلیحاتی اسراییل و اعمال فشار بر این رژیم برای پایان دادن به کشتار ها ، منزجر هستند.

براساس اطلاعیه های منتشر شده در این تظاهرات، قرار است تظاهرات مشابه در شهرهای دیگر انگلیس از جمله منچستر برگزار شود.

از زمان شروع حمله رژیم صهیونیستی به غزه این برای چندین بار است که در لندن و سایر شهرهای انگلیس تظاهرات برگزار می شود.

اروپام** 4** 1552** 1917
کد N435175

وبگردی