آفتاب

بحرین با کمک آلمان از مخالفان جاسوسی می‌کرده است

بحرین با کمک آلمان از مخالفان جاسوسی می‌کرده است

یک شرکت آلمانی دست اندرکار در فن‌آوری‌های جاسوسی که به دولت‌های جهان در جاسوسی از شهروندانشان کمک می‌کند، در جریان سرکوب مردم بحرین توسط دولت این کشور، اقدام به فروش نرم‌افزارهای جاسوسی به این دولت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترسپت، اسنادی که اخیرا به روی اینترنت منتشر شده‌اند، نشان دادند که شرکت آلمانی فین‌فیشر(FinFisher) که در زمینه تکنولوژی‌های جاسوسی فعال است به دولت بحرین کمک کرده تا به روی 77 رایانه از جمله رایانه‌های متعلق به وکلای حقوق بشری و یکی از رهبران به زندان افتاده مخالفان در فاصله سال‌های 2010 تا 2012، نرم‌افزارهای جاسوسی نصب کند.

نرم‌افزارهای شرکت فین‌فیشر این امکان را فراهم می‌کرده تا جاسوس‌ها از راه دور به رایانه‌های قربانی شده دسترسی کامل داشته باشند.

براساس گزارشی که گروه دیده‌بان بحرین منتشر کرده، برخی از کامپیوترهایی که هدف این جاسوسی‌ها قرار گرفته‌اند ظاهرا در آمریکا و انگلیس مستقر بوده‌اند.

چند روز پیش یک هکر ناشناس به انتشار 40 گیگابایت اطلاعات داخلی شرکت فین‌فیشر شامل پیام‌هایی که میان مقامات این شرکت و افراد وابسته به دولت بحرین رد و بدل شده‌اند، پرداخت.

در این پیام‌ها، مقامات بحرینی به شرکت فین‌فیشر شکایت کرده‌اند که به دلیل نقص‌های موجود در نرم‌افزار این شرکت در هر روز تعدادی از اهداف خود را از دست می‌دهند.

در یکی از این پیام‌ها، مقامات بحرین با لحن یک مشتری ناراضی شکایت کردند که به سبب ضعف‌های نرم‌افزار این شرکت، مجبور شده‌اند چند بار یک رایانه قربانی را آلوده کنند و این کار خطر شناسایی آن‌ها را افزایش داده است.

شرکت فین‌فیشر در وب‌سایت خود گفته است تکنولوژی‌های جاسوسی را منحصرا به سازمان‌های اطلاعاتی و اعمال کننده قانون که به دولت‌ها وابسته هستند می‌فروشد.

این شرکت پیش‌تر گزارش مربوط به فروش نرم‌افزارهای جاسوسی به بحرین را رد کرده و مدعی شده بود نمونه‌هایی که محققان شناسایی کرده‌اند مربوط به نسخه‌های دزدیده شده این شرکت است.

این شرکت هنوز به تقاضا برای اظهار نظر درباره اسناد افشا شده پاسخ نداده است.

انتهای پیام

کد N435152

وبگردی