آفتاب

تاثیر حمله هوایی آمریکا به داعش بر سیاست های هند

تاثیر حمله هوایی آمریکا به داعش بر سیاست های هند

دهلی نو - ایرنا - هند روز شنبه اعلام کرد که حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش می تواند بر سیاست ها و رایزنی های این کشور تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ˈهندو ˈ در مقاله ای نوشت که تصمیم آمریکا مبنی بر بمباران هوایی مواضع گروه تروریستی داعش در عراق می تواند رایزنی های انجام شده دولت هند را جهت آزاد کردن 41 هندی در گروگان این گروه تندرو را تحت تاثیر قرار دهد و سرنوشت آنها را به راهی نامعلوم بکشاند.

یک مقام رسمی دولت هند که از مذاکرات مقام های هندی با داعش آگاه است به هندو گفت: این اقدام آمریکا بدون شک می تواند رایزنی های ما برای آزاد کردن شهروندان هندی گروگان گرفته شده را با مشکل مواجه مواجه می کند.

وی با اشاره به اینکه حمله آمریکا به مواضع گروه تروریستی داعش می تواند زندگی شهروندان هندی اسیر شده را به خطر بیاندازد، تصریح کرد: مقام های هند که تاکنون توانسته بودند با مشکلات فراوان با گروه داعش جهت آزادی شهروندان هندی مذاکره کنند، دیگر نخواهند توانست در این راستا اقدامات خود را به پیش ببرند.

وی افزود: اگر هند بتواند شهروندان خود را آزاد کند، خارج کردن آنها از مناطق تحت حمله آمریکا بسیار مشکل خواهد بود.

ˈسوشما سوراج ˈ وزیر امور خارجه هند دیروز و پیش از سفر به میانمار در دیدار با خانواده های افراد گروگان گرفته شده توسط داعش به آنان اطمینان داده بود که اتباع هندی در صحت و سلامت به سر می برند.

پس از دستور باراک اوباما رییس جمهور آمریکا مبنی بر حمله هوایی محدود به مواضع داعش در منطقه کردنشین اربیل، هواپیماهای جنگی به مناطق تحت کنترل این گروه تکفیری حمله کردند.

تاکنون بیش از پنج هزار شهروند هندی از جمله شماری پرستار و کارگر از عراق به هند بازگشته اند اما هند همچنان نتوانسته 41 تبعه خود را که در روزهای اول نبرد در اطراف موصل به دست گروه تکفیری داعش گروگان گرفته شدند، آزاد کند.

ماه گذشته میلادی منابع هندی فاش کردند ˈ آجیت دووال ˈ مشاور امنیت ملی هند به همراه یک مقام ارشد اطلاعاتی این کشور به عراق و عربستان سفر سری داشته اند.

این اولین بار است که هند به طور رسمی اعلام می کند که با گروه داعش در تماس بوده و مذاکره می کرده است.

آساق ** 1519 ** 267 **
کد N435146

وبگردی