آفتاب
احمدی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی و ایران:

برخورد دو گانه با تروریسم به ضرر صلح و امنیت جهانی است

برخورد دو گانه با تروریسم به ضرر صلح و امنیت جهانی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه، گفت: برخوردهای دوگانه قدرت های غربی با این جنایات که مصداق بارز تروریسم دولتی است به ضرر صلح و امنیت جهانی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وحید احمدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی پیش از ظهر امروز با "مجیسلواس زاسچیورینسکاس" رئیس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وحید احمدی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، بر لزوم گسترش مناسبات ایران و لیتوانی در عرصه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی از امکانات و توانمندی‌های خوبی برای توسعه ارتباطات دوستانه در عرصه‌های مختلف برخوردارند که می‌توان از آنها برای توسعه همکاری‌های فیمابین بهره برد.

وی بر این اساس افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی در مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات دو کشور حمایت می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه به ویژه کشتار مردم بی گناه غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی باعث تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی شده است.

وی در ادامه افزود: جنایاتی که صهیونیست‌ها اکنون در مورد مردم مظلوم فلسطین اعمال می‌کنند مصداق کامل تروریسم دولتی است و برخوردهای دوگانه با این پدیده شوم از سوی قدرت‌های غربی به ضرر صلح و امنیت جهانی است.

نماینده مردم کنگاور،‌ صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اوضاع سوریه و عراق گفت: کاربرد استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم توسط برخی از قدرت‌ها موجب گسترش حرکت‌های تروریستی در منطقه و جهان شده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی در پایان این دیدار بر لزوم رایزنی و مشورت میان مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور در مسائل دوجانبه و جهانی تاکید کرد.

مجیسلواس زاسچیورینسکاس رئیس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی و ایران نیز در ادامه همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با تنی چند از مقامات و مسئولان کشورمان گفت: گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف مورد توجه دولت و پارلمان لیتوانی قرار دارد.

وی بر این اساس خواستار توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی و ایران در ادامه با اشاره به اهمیت دیپلماسی پارلمانی در گسترش مناسبات دو کشور گفت: افزایش رفت و آمد میان مسئولان دو کشور به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی نقش مهمی در توسعه همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف دارد.

وی در پایان این دیدار نسبت به توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

کد N435106

وبگردی