آفتاب

250 کودک ایزدی قربانی "گیاه سمی" شدند

250 کودک ایزدی قربانی "گیاه سمی" شدند

خوردن گیاهان سمی به دلیل گرسنگی توسط آوارگان ایزدی در ارتفاعات سنجار موجب قربانی شدن دست کم 250 کودک شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، شهر سنجار واقع در استان نینوا از روز سوم آگوست مورد حمله تروریست های داعش قرار گرفته و به دنبال آن اقلیت ایزدی ساکن این شهر ناچار به پناه بردن به کوه های اطراف این شهر شده اند. این در حالی است که این افراد به دلیل نبود آب و غذا جان این افراد در خطر است.

یک فعال اقلیت ایزدی در سنجار با اشاره به خطراتی که آوارگان ایزدی را تهدید می کند گفت در دو روز گذشته 250 کودک به دلیل خوردن برگ های درختان و گیاهان سمی جان باخته اند. وی با بیان این که این آوارگان در ارتفاعات سنجار محصور شده اند خواستار کمک فوری جامعه جهانی به آنان شد.

در همین حال منابع عراقی از کمک رسانی بالگردهای ارتش این کشور به آوارگان سنجاری خبر داد. بر این اساس بالگردهای ارتش موفق به نجات 51 شهرون ایزدی از ارتفاعات و انتقال آنها به دهوک شده اند. این بالگردها همچنین اقدام به پرتاب بسته های غذایی و آب به سوی آوارگان کرده اند.

روز گذشته نیروی هوایی ارتش عراق مواضع داعش را در دو استان نینوا و کرکوک هدف حمله قرار داد. در حملات ارتش عراق به جنوب و غرب کرکوک، 40 داعشی کشته و زخمی شدند. همچنین منابع امنیتی اعلام کردند 45 نفر از اعضای داعش در شهر سنجار به هلاکت رسیده و 60 عضو دیگر داعش از جمله معاون سرکرده داعش زخمی شده اند.

کد N435013

وبگردی