آفتاب

روغن پالم عامل سکته قلبی در ایران

روغن پالم عامل سکته قلبی در ایران

تهران- ایرنا- معاون وزیربهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام واردات500 هزار تن روغن پالم در سال گذشته گفت: در بازرسی های وزارت بهداشت نمونه هایی از روغن پالم در فرآورده های لبنی پرچرب وجود داشته و مطمئنا با تمامی کسانی که در این تقلب نقش داشته اند، برخورد خواهد شد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، «رسول دیناروند» افزود: متاسفانه در سال92 حدود50 درصد میزان واردات روغن گیاهی کشور روغن پالم بوده است.

وی اظهار داشت: این روغن کمترین کیفیت و اسیدچرب اشباع بالایی دارد که این اسید چرب اشباع با زنجیره بلند شبیه اسیدهای چرب اشباع موجود در روغن جامد است.

این مقام سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ثابت شده که روغن های جامد نباتی یا روغن هایی که دارای اسید چرب اشباع بالا هستند مثل پالم، در گرفتگی عروق و حتی افزایش سرطان ها دخالت دارند، خاطر نشان کرد: متاسفانه روز به روز سن ابتلا به گرفتگی عروق و سکته های قلبی در کشور کاهش می یابد که بخش عمده آن وابسته به تغذیه از جمله مصرف اسیدهای چرب اشباع ناشی از روغن پالم است.

معاون وزیر بهداشت گفت: با پیگیری های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سال جاری دولت تصویب کرد که میزان واردات روغن پالم به حداکثر30 درصد برسد چون سال گذشته بیش از 500 هزار تن واردارت روغن پالم داشتیم.

اجتمام**9188**1436
کد N434689

وبگردی