آفتاب

آتش سوزی مهیب در جنگل های جزیره زدوس و شهر پاتراس یونان

آتش سوزی مهیب در جنگل های جزیره زدوس و شهر پاتراس یونان

آتن- ایرنا- جنگل های و مزارع سر سبز جزیره ردوس و شهر پاتراس یونان صبح روز شنبه بر اثر حریق دچار آتش سوزی گسترده ای شد.

به گزارش ایرنا از آتن، بر اثر آتش سوزی مهیب که از امروز در چند نقطه جزیره رودس و شهر پاتراس در جنوب یونان رخ داد، جنگل ها و مزارع سر سبزو زیبای این دو شهر دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش رسانه های خبری یونان به نقل مسوولان آتش نشانی، آتش سوزی که در منطقه وسیعی از جزیره رودس و درپاتراس ، سومین شهر بزرگ یونان در جنوب غربی این کشور از صبح روز شنبه رخ داده، نیروهای آتش نشانی تمام تلاش خود را برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی بکار گرفته اند.

اداره آتش نشانی شهر پاتراس اعلام کرد که تعداد زیادی از نیروهای آتشنشانی به همراه تعداد 2 فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای ویژه اطفای حریق و 26 خودروی آتش نانی تلاش می کنند که از ورود آتش به مناطق مسکونی شهر پاتراس و بزرگراه این شهر جلوگیری کنند.

براساس این گزارش، تا کنون صدها هکتار از اراضی کشاورزی و جنگل های این شهر در آتش سوخته و با کاهش وزش باد، نیروهای آتش نشانی ابراز امیدواری کرده اند که بزودی قادر به مهار این آتش سوزی باشند.

همزمان با این آتش سوزی، حریق دیگری در در جزیره رودس یکی از جزایره بزرگ یونان نیز رخ داد و صد ها هکتار از جنگل ها و مزارع کشاورزی این منطقه را به خاکستر مبدل کرده است.

در این مناطق نیز نیروی های آتش نشان با 4 فروند هواپیما،3 فروند بالگرد ویژه اطفای حریق و 40 خودروی مجهز برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی ها به طور همزمان تلاش می کردند.

علت این آتش سوزی ها تاکنون از سوی مسوولان اعلام نشده و هنوز عامل یا عاملان احتمالی این حوادث مشخص نشده اند.

همه ساله با شروع فصل تابستان، جنگل های یونان دچار حریق می شود و بر اثر این آتش سوزی ها اراضی گسترده ای از جنگل ها و مراتع زیبای این کشور به خاکستر تبدیل می شود.

اروپام**462**1010
کد N434677

وبگردی