آفتاب

حمایت ایتالیا از مداخله نظامی در عراق برضد داعش

حمایت ایتالیا از مداخله نظامی در عراق برضد داعش

رم - ایرنا - ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا ضمن تاکید بر لزوم محافظت از مسیحیان و ایزدیان در عراق از حمله علیه مواضع داعش حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه ایتالیا روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ما با تصمیم بارک اوباما رییس جمهوری آمریکا پیرامون مداخله در عراق علیه داعش موافقیم و جامعه بین المللی نیز باید برای محافظت از اقلیت های مسیحی و ایزدیان در شمال عراق بسیج شود و از غیرنظامیان در مقابل داعش محافظت کند.

باراک اوباما روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که دولت آمریکا با عملیات نظامی هواپیماهای آمریکایی علیه گروهک داعش در عراق موافقت است و پنتاگون نیز روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که دو جنگنده ˈاف -18ˈ آمریکا یک توپخانه متعلق به عناصر داعش را نزدیک اربیل و به منظور دفاع از نیروهای کرد، بمباران کردند.

موگرینی افزود: باید از پیشمرگان کرد برای متوقف کردن پیشروی داعش نیز حمایت شود و جامعه بین المللی در کنار دولت عراق باشد و برای کمک رسانی به مردم بسیج شود.

وی گفت: ایتالیا در این خصوص فعال شده و ˈلاپو پیستلیˈ معاون وزیر خارجه نیز اخیرا در این رابطه به عراق سفر کرده است و بر اساس این همکاری در روزهای اخیر یک میلیون یورو از طریق سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و برنامه جهانی غذا برای فعالیت های مربوط به کمک های اولیه به آوارگان و بازسازی شرایط زندگی در مناطق مسکونی اقلیت ها مسیحی، اختصاص داده است.

گفتنی است که وزیر خارجه ایتالیا در تیر ماه گذشته ضمن محکوم کردن حملات نیروهای گروه تروریستی ˈدولت اسلامی شام و عراقˈ موسوم به ˈداعشˈ در عراق خواستار حمایت جامعه بین المللی و اتحادیه اروپا از بغداد علیه تهدیدات تروریستی شد و بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در عراق تاکید کرد.

وی اظهار داشت: بحران عراق نیاز به یک راه حل داخلی دارد و تنها کلید برای خروج از بحران در عراق، تشکیل یک دولت فراگیر است.

وزیر خارجه ایتالیا پیشتر با اشاره به اینکه مشارکت بازیگران منطقه از جمله ایران برای مقابله با پدیده تروریسم و امنیت در عراق مهم است، گفته بود که باید برای پایان دادن به بحران در عراق از ابزارهای لازم در داخل این کشور و مشارکت ایران و کشورهای خلیج فارس استفاده کرد تا امنیت و ثبات سیاسی در عراق برقرار شود.

گروه تروریستی داعش از 9 ژوئن (19خرداد) بخش هایی از شمال عراق را به تصرف خود درآورده و تهدید به تجزیه این کشور کرده و در پیشروی های اخیر خود در شمال و مرکز عراق، مرتکب جنایت های بی سابقه ای شده اند.

اروپام *1*461*1663** 1337
کد N434638

وبگردی