آفتاب

برگزاری نشست امنیتی در اسلام آباد/ هشدار عمران خان درباره اقدامات شریف

برگزاری نشست امنیتی در اسلام آباد/ هشدار عمران خان درباره اقدامات شریف

برگزاری نشست امنیتی در اسلام آباد و هشدار عمران خان درباره اقدامات نواز شریف از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن از نشست امنیتی مقامات پاکستان در اسلام آباد با حضور راحیل شریف رئیس ستاد کل ارتش، زهیر الاسلام رئیس سرویس اطلاعاتی و نواز شریف نخست وزیر پاکستان و همچنین رهبران پارلمانی از جمله اسفندیار والی رهبر حزب ملی عوامی، سید خورشید شاه رهبر اپوزیسیون در مجلس و مولانا فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام شاخه فضل و پرویز ختاک سروزیر ایالت خیبرپختونخوا و شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب خبر داد.

هدف از برگزاری این نشست بررسی دستاوردهای عملیات در وزیرستان شمالی و اهداف آینده آن، وضعیت امنیت داخلی و تحصن ها علیه دولت پاکستان است.

این کنفرانس در حالی برگزار می شود که دولت حزب مسلم لیک شاخه نواز شریف با اقدامات ضد دولتی حزب تحریک انصاف و حزب نحریک عوامی در لاهور و اسلام آباد مواجه شده است.

خبر دیگر اینکه عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن هشدار درباره اقدامات نواز شریف اعلام کرد که راهپیمایی آزادی در 14 آگوست (23 مرداد) برگزار شده و دولت نمی تواند اقدامی را در این راستا انجام دهد.

عمران خان مطالبات حزب خود را بر اساس قانون اساسی خواند و از ادامه تظاهرات تا زمان تحقق این خواسته ها خبر داد که از جمله این مطالبات می توان به اصلاحات انتخابات و اقدام علیه کسانی است خواند که در انتخابات سال گذشته تقلب کردند.

وی با اشاره به دخالت نواز شریف و دولت پنجاب در قبال فعالان سیاسی اقدام پلیس را علیه افراد حزب تحریک عوامی به رهبری طاهر القادری محکوم کرد.

کد N434560

وبگردی