آفتاب

برگزاری دوره های آموزشی از سوی کمیته امداد امام (ره )در تاجیکستان

برگزاری دوره های آموزشی از سوی کمیته امداد امام (ره )در تاجیکستان

دوشنبه ـ ایرنا ـ مراسم اعطای گواهینامه دوره های آموزشی به بیش از 70 پسر و دختر تاجیک امروز (شنبه) از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره ) در شهر خجند در تاجیکستان برگزار شد.

به گزار ش روز شنبه ایرنا، ˈ مهدی عبادی ˈ رییس کمیته امداد امام (ره ) در خجند واقع در استان سغد تاجیکستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : 70 دختر و پسر تاجیک طی سه ماه در رشته های قالی بافی ، بافندگی و گلدوزی به طور رایگان آموزش دیدند.

وی افزود: به سه دختر فعال برای افتتاح کار گاه قالیبافی ، بافندگی و گلدوزی وام و به 12 نفر از خانواده های بی سرپرست ازسوی کمیته امداد هزینه تحصیلی داده شد.

به گفته ی عبادی ، با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره ) بیش از هشت هزار نفر از جوانان تاجیک ، در هفت سال اخیر دوره های آموزشی خیاطی، کامپیوتر، نگین تراشی، زرگری، جوشکاری، لوله کشی، قالیبافی، بافندگی وگلدوزی را در شهر خجند گذرانده اند.

عبادی افزود : این نهاد در سال گذشته برای حدود دو هزار خانوار محروم و نیازمند تاجیک مواد غذایی تامین کرد.

کمیته امداد امام خمینی (ره ) طی 19 سال فعالیت خود در تاجیکستان به صدها هزار خانواده کم بضاعت و نیازمند تاجیک در زمینه های مختلف کمک کرده است.

این کمیته در تاجیکستان دارای یک دفتر مرکزی در دوشنبه، شش شعبه نمایندگی در سایر نواحی،20 شعبه توزیع کالا و مواد غذایی و 56 کارگاه آموزشی است.

مسوول کمیته امداد تاجیکستان تصریح کرد که دراین مدت به 10 هزار خانواده محروم و نیازمند، مستمری و به 130 هزار خانوار خدمات بهداشتی و درمانی ارایه شده، ضمن این که سه هزار واحد مسکونی مددجویان نیز تعمیر و بازسازی شده است.

اساق**ه.ص**1579 *1446
کد N434491

وبگردی