آفتاب

استرالیا ارسال کمک‌های بشردوستانه به عراق را بررسی می‌کند

استرالیا ارسال کمک‌های بشردوستانه به عراق را بررسی می‌کند

نخست وزیر استرالیا امروز(شنبه) گفت: کانبرا ممکن است به ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکا و تامین آب و غذا برای غیرنظامیانی که در درگیری‌ها و خشونت‌های عراق گرفتار شدند، بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا در جمع خبرنگاران در سیدنی گفت: آمریکا به ارسال کمک‌های بشردوستانه شامل آب آشامیدنی و مواد غذایی مورد احتیاج غیرنظامیان گرفتار در درگیری‌های داعش عراق می‌پردازد و با استفاده از هواپیما بسته‌های کمک‌های بشردوستانه را در مناطق کوهستانی که محل پناه گرفتن غیرنظامیان است پرتاب می‌کند. استرالیا نیز قصد دارد برای تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان عراقی به این اقدام آمریکا بپیوندد.

وی افزود: استرالیا چند وسیله حمل و نقل در خاورمیانه دارد که از جمله آن می‌توان به دو هواپیمای باری C-130 در امارات متحده اشاره کرد. همچنین از نزدیک با آمریکا همکاری دارد و می‌تواند با حمایت شرکای بین‌المللی به ارسال این کمک‌ها همزمان با وخامت اوضاع در عراق بپردازد.

نخست وزیر استرالیا درباره شرکت این کشور در عملیات نظامی علیه مواضع داعش در عراق گفت: تاکنون هیچ بحثی در این باره صورت نگرفته است اگرچه آمریکا همزمان با دستور باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور، روز جمعه حملات هوایی علیه مواضع داعش انجام داد.

وی در ادامه گفت: یک فاجعه انسانی وخیم در شمال عراق رخ می‌دهد حدود 40 هزار زن و کودک در مناطق کوهستانی پناه گرفته‌اند و نگران کشته شدن توسط داعش هستند.

نخست وزیر استرالیا گفت که کشورش نباید خود را همزمان با افزایش درگیری‌ها در عراق کنار بکشد بلکه باید از غیرنظامیان که گرفتار این جنگ هستند حمایت کند.

وی ادامه داد: این یک اقدام وحشیانه قرون وسطیایی است که تروریست های داعش با استفاده از تکنولوژی مدرن در حال انجام آن هستند.

انتهای پیام

کد N434476

وبگردی