آفتاب
رییس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه:

تهاجم ضدبشری به غزه، سازمان های حقوق بشری را رسوا کرد

تهاجم ضدبشری به غزه، سازمان های حقوق بشری را رسوا کرد

مسکو- ایرنا- ˈشامیل سلطانفˈ نماینده سابق دوما و رییس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه اعلام کرد: تهاجم گسترده و خونین نیروهای اسراییلی به نوار غزه، پرده از چهره ضدبشری این رژیم برداشت و صحنه های دلخراش آن سازمان های حقوق بشری وابسته به غرب را رسوا کرد.

سلطانف روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به کشتار افراد بیگناه در غزه که اغلب آنان را زنان و کودکان و افراد سالخورده تشکیل می دهند، افزود: عملیات نیروهای اسراییلی در غزه، یک انتقام گیری بود.

وی خاطرنشان کرد: اسراییل به سیاست پاکسازی قومی در فلسطین ادامه می دهد و تاکنون دهها هزار نفر قربانی اقدامات این رژیم نژادپرست شده اند.

نماینده سابق دومای روسیه افزود: متاسفانه همه این جنایات در مورد غیرنظامیان در غزه صورت گرفته است و سران قدرت های بزرگ و سازمان های دیده بان حقوق بشر که موظف به برخورد با این گونه اعمال هستند، سکوت کرده اند.

وی اضافه کرد: این رفتار کشورهای بزرگ و سازمان های بین المللی، سران تل آویو را برای تکرار جنایت های خود گستاخ تر می کند و هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از برقراری آتش بس در آینده نزدیک یا گذشت چند سال، رژیم صهیونیستی تهاجم دیگری را به این منطقه یا سرزمین های دیگر فلسطین یا لبنان انجام ندهد.

سلطانف گفت: متاسفانه اسراییل اقدامات خود را به غزه محدود نکرده و در گذشته شاهد حملات آن رژیم به جنوب لبنان بوده ایم و سیاست های این رژیم هدف گیری علیه کشورهای همسایه است.

رییس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه همچنین بر لزوم اتحاد کشورهای منطقه برای مقابله با توطئه های رژیم اشغالگر قدس تاکید و خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید برای دفاع از مردم فلسطین وارد عمل شوند.

وی افزود: اسراییل قلب جهان اسلام و قبله گاه اول مسلمین را اشغال کرده است و تمام اقدامات این رژیم علیه اسلام و مسلمین هدف گیری شده و به همین دلیل کشورهای اسلامی باید برای مقابله با این توطئه ها و جلوگیری از کشتار بیشتر فلسطینی ها، متحد شوند.

نماینده سابق دوما گفت: کشورهای اسلامی می توانند در صورت اتحاد قدرت بسیار بزرگی تشکیل دهند و با امکاناتی که در اختیار دارند، مانع از ادامه جنایت آفرینی رژیم صهیونیستی شوند.

رییس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه اضافه کرد: تمام تلاش های دیپلماتیک کشورهای اسلامی باید برای پایان دادن به محاصره نوار غزه متمرکز شود و این مساله در اولویت قرار گیرد زیرا یک و نیم میلیون انسان بیگناه در زندان بزرگی به نام غزه حبس و از امکانات زندگی محروم شده اند.

وی افزود: وظیفه هر مسلمانی در این شرایط کمک به این انسانهای زجردیده است و سکوت و بی تفاوتی در برابر سرنوشت ساکنان غزه از منظر دین اسلام غیرقابل قبول است.

سلطانف گفت: ما مسلمانان روسیه نیز همگام با مسلمانان سایر کشورها و همه آزادگان جهان فریاد اعتراض خود را بلند می کنیم و امیدواریم این اعتراضات به ثمر بنشیند و شاهد آزادی مردم این سرزمین باشیم.

اروپام*3*391*518**1485** 1337
کد N434473

وبگردی