آفتاب

سازمان بهداشت جهانی: بیماری ˈابولاˈ به سرعت در حال گسترش است

سازمان بهداشت جهانی: بیماری ˈابولاˈ به سرعت در حال گسترش است

تهران- ایرنا- ˈمارگارت چانˈ مدیر کل سازمان بهداشت جهانی نسبت به گسترش سریع بیماری ˈابولاˈ هشدار داد و گفت:نیجریه سومین کشوری است که در آن بعداز سیرالئون و لیبریا حالت فوق العاده ملی اعلام شده است.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز، چان طی نشست خبری تلفنی با خبرنگاران در لندن از مقر این سازمان در ژنو، افزود: همه کشورهایی که در آن مواردی از سرایت ابولا مشاهده شده، باید حالت فوق العاده ملی اعلام کنند و سران کشورها علاوه بر وزرای بهداشت، می بایست برای مبارزه با این بیماری اقدام نمایند.

در نیجریه که هفت مورد ابتلا به ابولا مشاهده شده است، ˈگودلاک جاناتانˈ رییس جمهوری این کشور روز گذشته (جمعه/17 مرداد) حالت فوق العاده اعلام کرد و 11 میلیون و 700 هزار دلار برای مبارزه با این بیماری اختصاص داد.

سازمان بهداشت جهانی به ناتوانی در نشان دادن واکنش سریع به گسترش بیماری ابولا متهم شده است، زیرا در ابتدای زمان بروز این بیماری در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) پیش بینی کرده بود به سرعت متوقف خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، از زمان آغاز شیوع این بیماری یکهزار و 779 نفر به آن مبتلا و 961 نفر از مبتلایان در چهار کشور سیرالئون، لیبریا، نیجریه و گینه جان باخته اند.

موج فعلی گسترش بیماری ابولا در ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند/فروردین) از گینه آغاز شد. این اولین بار است که ابولا در غرب آفریقا شایع می شود.

اروپام**9157**1485**5981
کد N434394

وبگردی