آفتاب

دسترسی ایزدی‌های عراق به کمک‌های هوایی آمریکا

دسترسی ایزدی‌های عراق به کمک‌های هوایی آمریکا

از شمال عراق گزارش می‌رسد که کمک‌های غذایی هواپیماهای ترابری-نظامی آمریکا به دست تعدادی از هزاران تن از پیروان آیین ایزدی رسیده که از بیم پیشروی شبه‌نظامیان داعش به کوهستان‌ها پناه برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) طی چند ساعت گذشته، مواد غذایی بیشتری برای این آوارگان پرتاب شده است. بی‌بی‌سی گزارش کرد نیروهای پیشمرگ کرد به بسته‌های آب و مواد غذایی که شب گذشته پرتاب شد، دسترسی پیدا کردند. پس از آن که آمریکا به دو رشته عملیات هوایی علیه مواضع شبه‌نظامیان دولت اسلامی دست زد، روحیه جنگجویان کرد تقویت شده و خیابان‌های اربیل و کرکوک شاهد جشن و پایکوبی مردم بود.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید هواپیماهای بدون سرنشین و جت‌های جنگنده این کشور به یکی از مواضع خمپاره‌انداز و کاروانی متشکل از هفت وسیله نقلیه متعلق به شبه‌نظامیان دولت اسلامی حمله کرده‌اند.

هواپیماهای ترابری-نظامی آمریکا در طول شب گذشته برای دومین بار برای هزاران عراقی که از بیم تروریست‌های داعش در کوهستان‌ها پناه گرفته‌اند، مواد غذایی و آب پرتاب کردند.

این کمک‌رسانی چند ساعت پس از حملات هوایی تازه آمریکا به شبه‌نظامیان دولت اسلامی صورت گرفت.

استرالیا نیز گفته است در حال مذاکره با واشنگتن درباره امکان مشارکت در عملیات پرتاب کمک‌های انسان‌دوستانه است. انگلیس و فرانسه نیز روز جمعه گفته بودند در این کار به آمریکا کمک می‌کنند.

انتهای پیام

کد N434184

وبگردی